کد خبر: ۹۰۰۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۱
تعداد بازدید: ۳۰۱
خبرگزاری بلومبرگ روز سه شنبه گزارش داد اِنریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا ظرف چند روز آینده به منظور جلب توافق ایران و گروه 1+4 برای ازسرگیری روند مذاکرات برجامی وین ، به تهران سفر خواهد کرد.

بلومبرگ: انریکه مورا به منظور جلب توافق ایران برای ازسرگیری مذاکرات وین به تهران سفر می کند / احتمالا مذاکرات ظرف سه هفته آینده شروع شودبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا: خبرگزاری بلومبرگ روز سه شنبه گزارش داد اِنریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا ظرف چند روز آینده به منظور جلب توافق ایران و گروه 1+4 برای ازسرگیری روند مذاکرات برجامی وین ، به تهران سفر خواهد کرد.

بلومبرگ با اعلام این خبر به نقل از مقامات رسمی مطلع در این زمینه که خواسته به دلیل مقررات دیپلماتیک نام آنها ذکر نشود، نوشت انریکه مورا برای رایزنی با مقامات ایران در خصوص از سرگیری مذاکرات برجام راهی تهران خواهد شد.

هنوز خبری رسمی در این خصوص از سوی منابع رسمی ایران و اتحادیه اروپا اعلام نشده است.

پیتر استانو سخنگوی کمیسیون اروپا از اظهارنظر صریح درمورد صحت و سقم خبر سفر انریکه مورا خودداری کرد و گفت که این بخشی از کار مقام های مزبور است که ملاقات هایی را در نقاط مختلف جهان انجام دهند.

وی یادآور شد که در مورد مذاکرات ایران، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بارها تاکید کرده است که ازسرگیری فوری مذاکرات وین، ضروری است و وزیر امور خارجه ایران نیز به وی در مورد بازگشت به مذاکرات اطمینان داده است.

انریکه مورا ریاست نشست های کمیسیون مشترک برجام را برعهده دارد.

احتمال از سرگیری مذاکرات وین ظرف سه هفته آینده

مقامات یادشده به بلومبرگ گفتند که دیپلماسی رفت و برگشت بین شرکت کنندگان در این مذاکرات به تازگی افزایش یافته و ازسرگیری مذاکرات گسترده تر احتمالا ظرف سه هفته آینده امکان پذیر خواهد بود.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران، با تصریح این موضوع که "در روزهای آینده تعاملات بیشتری در زمینه برجام و گفت‌وگوهای وین رخ خواهد داد"، گفت که تهران پس از جمع‌بندی مذاکرات دور قبل، زمان را برای ازسرگیری گفت‌وگوهای وین تلف نخواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: