کد خبر: ۹۰۰۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
تعداد بازدید: ۴۲۱
مجید ابهری آسیب‌شناس؛ در یادداشتی در روزنامه آرمان ملی نوشت: مدیریت آقای علی‌عسگری بر سازمان صداوسیما، به پایان رسید و خاطرات و تجارب تلخ و شیرین به صندوقچه خاطرات این سازمان عریض و طویل رفت.
آقای جبلی! در عمل صدای بی‌صدا‌ها باشیدبه گزارش خبرداغ ، مجید ابهری آسیب‌شناس؛ در یادداشتی در روزنامه آرمان ملی نوشت: مدیریت آقای علی‌عسگری بر سازمان صداوسیما، به پایان رسید و خاطرات و تجارب تلخ و شیرین به صندوقچه خاطرات این سازمان عریض و طویل رفت.

در این میان رئیس جدید این سازمان در بدو ورود به اتاق مدیریتش، صداوسیما را ‌صدای بی‌صدا‌ها تلقی کرد و وعده داده که در انعکاس صدای این قشر تمام تلاش خود را به‌کار خواهد گرفت. صد‌البته شنیدن این‌گونه سخنان از مدیران تازه‌وارد در ردیف همان وعده‌های گذشته و «سرخرمن»‌ به‌حساب می‌آیند، اما از آنجا که جناب پیمان جبلی از مدیران با‌سابقه در این سازمان است و سرد و گرم این سازمان را چشیده است، قطعا یک‌ قدم بزرگ از سایر مدیران جلوتر بوده و شناخت وی از این نهاد و آشنایی با پستی‌وبلندی‌های موجود در آن، هرگونه بهانه را از وی سلب می‌نماید و او بدون تردید با مراکز قدرت آشکار و نهان در این سازمان آشنا است.

همان‌طور که به آقایان «هاشمی» و «لاریجانی» در زمان مدیریت‌شان نوشتم و متاسفانه گوش شنوایی برای آن حرف‌ها پیدا نشد، امیدوارم جناب مدیر جدید، این عرایض را که بدون چشمداشت به شغل و پاداشی بیان می‌گردد مقبول افتد: الف: امروزه انحصار تولید سریال‌ها و بخشی از برنامه‌های تلویزیونی در دست گروه خاصی می‌چرخد و دیگر صاحبان ذوق و اندیشه فقط تماشاچی هستند. ب: سال‌هاست که برنامه‌های مناسبتی رمضان و محرم و سایر مناسبات نیز در اختیار تعداد محدودی از برنامه‌سازان است که با عجله چند هفته مانده به این ایام مانده شروع به‌کار می‌کنند و همین تعجیل سبب می‌شود که این برنامه‌ها با کیفیت قابل قبولی تولید نشوند.

ج: برکسی پوشیده نیست که یکنواختی و کسالت‌آور بودن بسیاری از برنامه‌ها، اصلی‌ترین دلیل گرایش مخاطبان به شبکه‌های ماهواره‌ای است. ۴۵۰ شبکه ماهواره‌ای در شبانه‌روز به زبان فارسی انواع برنامه‌ها را برای سلایق مختلف پخش می‌کنند. د: با‌وجود بیش از ۲۰ کانال تلویزیونی در رسانه‌ای که عنوان «ملی» را یدک می‌کشد، مخاطب‌شناسی در این خصوص صورت نگرفته یا تکمیل نشده است، در حالی که هر کدام از این شبکه‌ها را می‌توانستیم به سلیقه و قشر خاصی اختصاص دهیم.

یک شبکه فقط برای میزگرد و سخنرانی، دو شبکه برای کودکان‌ونوجوانان و یک شبکه ویژه بانوان و... بی‌شک مدیریت جدید باید اجازه ساختار‌گشایی به توانمندان و صاحبان استعداد‌ها و ذوق‌های هنری را داده و از آنها در‌برابر مراکز قدرت حمایت کند. ایجاد تلویزیون‌های کابلی و خصوصی در چار‌چوب قوانین موجود، اصلی‌ترین راه اصلاح و تقویت این نهاد است که به فرموده امام(ره) دانشگاه اصلی و واقعی جامعه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: