کد خبر: ۹۰۰۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
تعداد بازدید: ۲۳۶
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در قانون بودجه 1400 احکام متعددی وجود دارد که متأسفانه بخش زیادی از آنها بر زمین مانده در حالی که وجهه و جوهره هزینه‌ای هم ندارند.

به گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، محسن زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) پارلمان در جریان گزارش رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد بودجه 1400، اظهار داشت:  همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند مجلس در امور اجرایی نباید دخالت کند، انتظار داریم رویه غلطی که در دولت قبل به بهانه ستاد کرونا و جلسه سران قوا اتخاذ شده بود و مجلس دور زده می‌شد، در دولت جدید این موضوع پیگیری نشود و اجازه دهیم همه مسائل از مجرای قانون و بر اساس اصل 52 قانون اساسی اتفاق بیفتد تا مجلس بتواند نظارت خود را مورد توجه قرار دهد.

وی افزود: همچنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند در قانون اساسی هم تأکید بر تفکیک قوا و مبحث قانونگرایی شده، انتظار داریم به عنوان سکاندار سازمان برنامه و بودجه شأن قوانین به ویژه عالی‌ترین قانون سالانه کشور را رعایت کنید.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در قانون بودجه 1400 احکام متعددی وجود دارد که متأسفانه بخش زیادی از آنها بر زمین مانده در حالی که وجهه و جوهره هزینه‌ای هم ندارند و احکام تلفیقی است که در تبصره های 1، 2 و 4 و تبصره‌های مختلف وجود دارد و تأکید ما بر شفافیت و اصلاح ساختاری است که شما به آنها اشاره کردید و تقاضا داریم گروهی را مأمور کنید که این احکام بر زمین مانده که نقش بسیار زیادی در راستای اصلاح ساختار دارند را به سرانجام برسانند.

زنگنه بیان کرد: در دولت قبل نهادهای موازی برای تصمیم‌گیری در مورد مسائلی که مجلس در آنها شأن تصمیم گیری داشت ورود کرد و در حال حاضر هم همین مسیر ادامه پیدا کرده است به عنوان مثال بحث حقوق کارکنان شرکت نفت در شورایی مصوب که به رقم سابق برگردد و یا از بحث تبصره 14 مبالغی برداشته می‌شود و در جای دیگر هزینه می‌شود در حالی که بر اساس اصل 52 قانون اساسی هرگونه تغییر در احکام بودجه و جداول باید به صورت متمم به مجلس ارائه شود.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: