کد خبر: ۹۰۰۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
تعداد بازدید: ۳۰۳
عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس با اشاره به گزارش قرائت شده از سوی کمیسیون عمران در خصوص زلزله سال قبل منطقه سی سخت تاکید کرد: فلسفه تهیه و ارائه گزارش در خصوص حوادث این است که برای آینده عبرت بگیریم و درست برنامه ریزی کنیم.

فلسفه ارائه گزارش حوادث، عبرت‌گیری برای آینده است/ فرونشست زمین در اصفهان بیداد می‌کندبه گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون عمران مجلس در خصوص بررسی اقدامات صورت گرفته برای امدادرسانی و بازسازی مناطق زلزله‌زده سی‌سخت استان کهگیلویه و بویراحمد که سال گذشته دچار حادثه شدند، قرائت شد و پس از آن تعدادی از نمایندگان به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در این خصوص پرداختند.

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر با اشاره به ذکر 9 مورد سوءمدیریت از سوی دستگاه‌های مسئول در جریان گزارش ارائه شده از سوی کمیسیون عمران اظهار داشت: فلسفه اینکه در خصوص حوادث رخ‌داده گزارش تهیه شده و ارائه می‌شود این است که برای آینده عبرت بگیریم و درست برنامه‌ریزی کنیم تا شاهد تکرار چنین اتفاقاتی نباشیم.

وی با ذکر مثالی گفت: امروز اگر کسی به اصفهان بیاید و نگاهی به پل خواجو یا سی و سه پل بیندازد می‌فهمد که فرونشست زمین به دلیل کاهش آب بیداد می‌کند.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس تصریح کرد: طبق برآوردها حدود 40 سانتیمتر فرونشست زمین در اصفهان داریم که به دلیل بی‌توجهی به مدیریت مسأله آب و کاهش ذخایر آبی است و امروز نیز در پشت سد زاینده‌رود فقط اندکی بیش از 200 میلیون مترمکعب آب وجود دارد.

نقدعلی در پایان به موضوع کرونا اشاره کرد و گفت: در مدیریت بحران کرونا نیز اتفاقات دیگری رقم می‌خورد که واکسن اجباری و تست پی سی آر اجباری نمونه‌ای از آنهاست و خلاف قانون اساسی است؛ اگر مردم باید برای یک سفر 400 هزار تومان باید هزینه تست پی سی آر بدهند و مجددا برای ثبت نام در یک مهد کودک نیز دوباره تست پی سی آر بدهند.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: