کد خبر: ۹۰۰۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۸
تعداد بازدید: ۲۵۶
مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا گفت: ما باید به تعهداتمان در برجام پایبند باشیم و به اجرای کامل این توافقنامه بازگردیم.

باید به تعهداتمان در برجام پایبند باشیمبه گزارش خبرداغ به نقل از پایگاه خبری عرب نیوز، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا گفت: به عنوان یکی از هماهنگ کنندگان برنامه جامع اقدام مشترک یا همان برجام معتقدم تمام ما باید به اجرای کامل تعهداتمان در این توافقنامه بازگردیم که این به معنای بازگشت آمریکا به برجام و لغو تحریم‌ها در ازای پایبندی کامل ایران به تعهدات هسته‌ای خود است.

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در ادامه تصریح کرد: توافق هسته‌ای همچنان یک دستاورد کلیدی مهم در زمینه امنیتی برای همه ماست. بدون آن، ایران می‌توانست تا به امروز به سلاح هسته‌ای دسترسی پیدا کرده و منطقه را با چالشی جدید مواجه کند.

بورل گفت: هیچ شکی نیست که من بسیار نگران فعالیت‌های فعلی ایران در زمینه هسته‌ای هستم؛ از این رو از سر گیری مذاکرات در سریعترین زمان ممکن و ادامه آن از همان جایی که در ۲۰ ژوئن سال جاری متوقف شده بسیار مهم و ضروری است.

وی ادامه داد: پیام من به امیر عبداللهیان به عنوان وزیر امور خارجه جدید ایران در حاشیه اجلاس نیویورک بسیار ساده و واضح بود؛ دیپلماسی تنها راه حل است و ما بدون شک حاضریم تا به مذاکرات وین بازگردیم.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: