کد خبر: ۹۰۰۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۷
تعداد بازدید: ۲۹۰
مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه مراجعه مردم به مراکز واکسیناسیون کم است، گفت: تا دو برابر میزانی که روزانه واکسن تزریق می‌کنیم ظرفیت تزریق وجود دارد و باید مردم را برای انجام واکسیناسیون اقناع کرد.

تعداد کم مراجعه مردم مشهد به مراکز واکسیناسیونبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه مراجعه مردم به مراکز واکسیناسیون کم است، گفت: تا دو برابر میزانی که روزانه واکسن تزریق می‌کنیم ظرفیت تزریق وجود دارد و باید مردم را برای انجام واکسیناسیون اقناع کرد.

محمدجعفر صادقی درباره روند واکسیناسیون در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: تاکنون حدود ۳ میلیون و ۱۴۸ هزار و ۴۰۰ دوز واکسن تزریق شده است که ۲میلیون و ۲۶۹ هزار و ۷۰۸ واکسن مربوط به دوز اول و ۸۷۸ هزار و ۶۱۸ واکسن هم مربوط به دوز دوم بوده است.

وی با اشاره به میزان جمعیت بالای ۱۸ سال خاطرنشان کرد: به طور کلی از مجموع افراد بالای ۱۸ سالی که تحت پوشش داریم، ۶۰.۹ درصد دوز اول و ۲۴.۴ درصد هم دوز دوم را تزریق کرده و واکسینه شده‌اند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روزانه به طور میانگین حدود ۷۵ هزار دوز واکسن تزریق می‌کنیم.

صادقی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ظرفیت واکسیناسیون مشهد حدود ۱۴۰ هزار دوز در روز عنوان شده است و آیا کمبودی در زمینه واکسن‌ها وجود دارد که نصف ظرفیت واکسیناسیون روزانه تزریق می‌شود، اظهار کرد: کمبودی وجود ندارد. واکسن هم موجود است. ظرفیت تزریق تا ۱۴۰ هزار دوز را نیز داریم ولی مراجعه مردم کم است.

وی درباره علل این مراجعه‌ کم گفت: مراجعه مردم به مراکز واکسیناسیون کم است و این وظیفه گروه‌های مرجع جامعه است که مردم را به واکسیناسیون تشویق کرده و اطلاع‌رسانی نمایند. درباره مشکل «واکسن‌گریزی» که در بخش‌هایی از جامعه مشاهده می‌شود باید کار کنیم تا مردم برای انجام واکسیناسیون قانع شوند.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پاسخ به سوالی درباره واکسیناسیون مادران باردار عنوان کرد: ۲۹ هزار و ۹۹۲ نفر مادر باردار در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه وجود دارد که ۴۱.۳ درصد شامل بر ۱۳ هزار و ۳۹۷ نفر تاکنون دوز اول واکسن‌شان را دریافت کرده‌اند.

صادقی تاکید کرد: مادران باردار تنها در یک بازه زمانی خاص باید نسبت به واکسن زدن اقدام نمایند. این افراد باید در بازه زمانی ۱۲ الی ۳۹ هفته از زمان بارداری‌ واکسن بزنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: