کد خبر: ۸۹۹۱۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵
تعداد بازدید: ۲۶۷
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در نخستین دیدار دوجانبه خود در حاشیه هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، روز سه شنبه با سوبراماتیام جایشانکر وزیر امور خارجه هند دیدار کرد ، او همچنین با جان آسلبورن، وزیر امور خارجه لوکزامبورگ رایزنی کرد.

اعلام آمادگی هند برای ارسال فوری واکسن به ایرانبه گزارش خبرداغ به نقل از برترین‌ها: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در نخستین دیدار دوجانبه خود در حاشیه هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، روز سه شنبه با سوبراماتیام جایشانکر وزیر امور خارجه هند دیدار کرد ، او همچنین با جان آسلبورن، وزیر امور خارجه لوکزامبورگ رایزنی کرد.

در دیدار وزیران خارجه ایران و هند طرفین ضمن مرور روابط دوجانبه و تبادل نظر در خصوص مسائل منطقه ای و بین المللی بر ضرورت گسترش رایزنیها برای ارتقاء روابط تجاری و نهایی کردن مذاکرات در جریان در خصوص تامین واکسن تاکید کردند.

در این دیدار ضمن گفتگو در خصوص آخرین وضعیت افغانستان بر ضرورت تحقق اراده مردم و تشکیل دولت فراگیر و اجتناب از دخالت خارجی تاکید شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقاء همکاری و برگزاری کمیسیون های مشترک کنسولی و اقتصادی، بر ضرورت نهایی شدن موافقتنامه تجارت ترجیحی میان دو کشور، همکاری در حوزه انرژی تاکید کرد.

جایشانکار وزیر امور خارجه هند نیز در این دیدار آغاز روند عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای را تبریک گفت و از وزیر امور خارجه کشورمان برای سفر به دهلی نو مجددا دعوت کرد.

وی همچنین آمادگی دولت متبوع خود را برای ارسال فوری واکسن های تعهدشده و در حال مذاکره اعلام کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: