کد خبر: ۸۹۸۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲
تعداد بازدید: ۳۴۹
معاون اسبق معاونت زنان ریاست جمهوری گفت: برخی خانواده‌ها برای کسب پول و دریافت حقوق بازنشستگی مادر یا پدر به صورت صوری طلاق می‌گیرند و دوباره به زندگی بازمی‌گردند.

طلاق صوری برای دریافت حقوق بازنشستگی والدینبه گزارش خبرداغ به نقل از مهر: معاون اسبق معاونت زنان ریاست‌ جمهوری گفت: برخی خانواده‌ها برای کسب پول و دریافت حقوق بازنشستگی مادر یا پدر به صورت صوری طلاق می‌گیرند و دوباره به زندگی بازمی‌گردند.

زهرا سجادی معاون اسبق معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در جلسه صبح امروز این معاونت گفت: براساس تحقیقات میدانی برخی طلاق‌های صوری در کشور در حال انجام است و بعضی از خانواده‌ها برای کسب پول و دریافت حقوق بازنشستگی مادر یا پدر، به صورت صوری طلاق انجام می‌دهند و دوباره به زندگی بازمی‌گردند.

وی افزود: بسیاری از آمارهای طلاق کشور از این دست موارد است و متاسفانه بر اساس تحقیقات میدانی، مادران در مدارس نیز این موضوع را به یکدیگر پیشنهاد می‌دهند.

سجادی اظهار کرد: در دانشگاه‌ها کارگروه‌هایی با عناوین مختلف وجود دارد و این‌ها موظف‌اند سلسله خدماتی را به دولت ارائه بدهند و پیشنهاد بنده این است که معاونت زنان از دانشگاه‌ها بخواهد تا یک جستجو و آسیب‌شناسی در دانشگاه‌های سراسر کشور با موضوع زنان و خانواده انجام شود تا به یک سیاست‌گذاری مشخص در این حوزه برسیم.

معاون اسبق معاونت زنان ریاست جمهوری گفت: ستاد ملی زن و خانواده در دولت نهم و دهم تشکیل شد و درخواست بنده این است که این ستاد در این دوره نیز به صورت موثر تشکیل شود تا از ظرفیت آن استفاده شود.

او افزود: مشاوران زنان دستگاه‌ها و استان‌ها را دریابید تا بتوانید کارها را سامان ببخشید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: