کد خبر: ۸۹۸۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۸
تعداد بازدید: ۲۴۳
قاضی‌زاده هاشمی:
رییس جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: این نهاد به عنوان حرم شهدا مقدس است لذا کار شبهه آلود و حتی مباح در آن جایز نیست.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، سید امیرحسین قاضی زاده روز پنجشنبه در نشست شورای اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی افزود: با اینکه زیرساختهای خوبی در این نهاد فراهم شده اما کاری که من آغاز کرده‌ام بازخوانی ماموریت است، باید ببینیم آیا برای رسیدن به نقطه مطلوب ماموریت خود روشها و ساختارها مناسب است؟

وی ادامه داد: صحبتهایی پیرامون برخی فعالیتهای اقتصادی بنیاد شهید شنیده می شود که این نوع اقدامات اگر در هر سازمانی مطلوب باشد، برای مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران حرام قطعی است، نباید ذره ای غبار بر روی این لباس مقدس بنشیند تا بنیاد تلالو خود را از دست ندهد و فعالیت این نهاد در جامعه تاثیرگذار باشد.

معاون رییس جمهوری گفت: سه درصد سهام بانک دی متعلق به بنیاد شهید است اما این بانک به نام بنیاد شهید و امور ایثارگران شناخته می شود لذا اختلاس که در همه جا حرام است در این بانک حرام قطعی است.

وی افزود: تعابیری که امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب از جایگاه بنیاد شهید به کار برده اند برای هیچ دستگاه مقدس به کار نبرده اند که این امر نشان می‌دهد مساله ایثار و شهادت در فکر و فرهنگ ما از جایگاه والایی برخوردار است.

بنیاد شهید یک نهاد تمدن ساز است

قاضی زاده ادامه داد: این توجه به این خاطر است که اصلی ترین مفهوم و فلسفه زندگی انسان در زندگی مادی، تحقق کمال، شهادت و جانبازی در راه خداست و نمونه این کمال، شهادت است.

وی گفت: بنیاد شهید تنها نهاد خدماتی و ارائه دهنده خدمات اجتماعی نیست بلکه یک نهاد و دستگاه تمدن ساز است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه اگر شهید و جانباز در درون این بنیاد عزت نداشته باشد در بیرون از بنیاد نیز عزت نخواهد داشت افزود: عملکرد ما وقتی درست خواهد بود که منزلت و کرامت شهید و شهادت در جامعه ساری و جاری باشد و عنصر ایثار در جامعه مرجعیت اجتماعی داشته باشد.

وی ادامه داد: وقتی امام خمینی (ره) گفتمان انقلاب اسلامی را آورد می دانست که دستگاه های اجرایی توانایی و ظرفیت حمل این بار را ندارند لذا نهادهایی مانند بنیاد شهید، سپاه و بنیاد مسکن را ایجاد نمود اما اکنون بسیاری از نهادهای انقلابی حذف یا ادغام شده یا تغییر ماهیت داده اند.

نهادهای انقلابی در ساختار بوروکراتیک کشور هضم شده اند

قاضی زاده گفت: نهادهای انقلابی به جای اینکه دستگاه‌های دیگر را انقلابی کنند در ساختار بوروکراتیک کشور هضم شده‌اند و اداره ای شدند مانند سایر ادارات، کارکنان این نهادهای انقلابی در حالی که نیروهای نهادی و انقلابی هستند خود را کارمند فرض کردند و در نهایت به جای اینکه فرهنگ سازمانی نهادهای انقلابی به نهادهای دیگر منتقل شود برعکس شده است.

وی افزود: در این زمینه طرح و برنامه ۱۰ ساله خواهیم داشت و از سال بعد کار بر روی این طرح را آغاز خواهیم کرد تا در گام دوم انقلاب این نهاد به عنوان سازمان پیشرو انقلابی با حفظ کرامت و منزلت جامعه هدف حدود چهار میلیون نفری به اهداف خود برسد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: این بنیاد نیاز به حمایت و همراهی مجلس، دولت و تشکیلات زیر نظر رهبر معظم انقلاب دارد.

سن سالمندی ایثارگران ۱۵ سال از میانگین کشوری کمتر است

وی از بکارگیری نیروهای باتجربه در بنیاد خبر داد و گفت: نیازهای جامعه هدف تغییر کرده چنانچه سن سالمندی در جامعه ایثارگری ۱۵ سال کمتر از میانگین سالمندی کشور است، یعنی اگر تا ۲۰ سال دیگر ما با جامعه سالمند مواجه می شویم بنیاد شهید اکنون با سالمندی در جامعه هدف خود روبروست.

نگهداری ۱.۶ میلیون سند از شهدا در خراسان رضوی

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: این استان و مشهد محل مراجعه مردم ایران و رفت و آمدهای فراملی زائران حرم مطهر رضوی است بنابراین نیاز شدید به ارائه اسناد زندگی شهدا و موارد مرتبط با ایثار و شهادت به جامعه دارد.

حجت الاسلام حسین معصومی افزود: بالغ بر ۱.۶ میلیون سند مرتبط با شهدا در این استان نگهداری می شود که نیازمند کمک برای انتشار و ترویج این داشته ها برای جامعه هدف هستیم.

وی جمعیت ایثارگری خدمات گیرنده در خراسان رضوی را ۳۶۲ هزار نفر عنوان کرد و ادامه داد: از جمله اقدامات شاخص صورت گرفته برای جامعه ایثارگری تامین ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه زمین برای ساخت مسکن ایثارگران در مشهد است و اقدامات مشابهی نیز در بینالود و گلبهار در دست اقدام است.


انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: