کد خبر: ۸۹۸۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹
تعداد بازدید: ۳۴۴
سوث چاینا مورنینگ مطرح کرد؛
روزنامه چینی در تحلیلی به عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای پرداخت.

بررسی دلایل ضرورت عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهایبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا ، ناآرامی در افغانستان می‌تواند چشم‌اندازهای ایران برای پیوستن به سازمان همکاری شانگهای تحت حمایت چین را بهبود بخشد، اما به گفته ناظران، تحریم‌های بین‌المللی علیه تهران می‌تواند به معنای ادامه احتیاط پکن باشد.

ایران در تلاش‌های مکرر خود برای عضویت در سازمان همکاری شانگهای شکست خورده است، موضوعی که انتظار می‌رود دوباره در اجلاس این گروه در دوشنبه پایتخت تاجیکستان در روزهای پنجشنبه و جمعه مطرح شود.

ناظران گفتند که افغانستان محور اصلی مذاکرات خواهد بود و اعضای سازمان همکاری شانگهای می‌توانند به ایران جهت کاهش خطرات امنیتی ناشی از تسخیر قدرت طالبان و شاید تسریع تأیید عضویت تهران توجه داشته باشند.

استاد دانشگاه پکن گفت که ایران تنها همسایه افغانستان است که در سازمان همکاری شانگهای قرار نگرفته است و همسایگان افغانستان برای دستیابی به اجماع در مورد نحوه برخورد با این وضعیت به ایران نیاز دارند.

وی گفت: "با توجه به اینکه سازمان همکاری شانگهای اکنون تمرکز زیادی بر افغانستان خواهد داشت، حفظ صلح و ثبات در منطقه بدون مشارکت کامل ایران دشوار خواهد بود.”.

به نقل از سوث چاینا مورنینگ پست ، یانگ جین، متخصص آسیای میانه در آکادمی علوم اجتماعی چین، گفت که اعضای سازمان همکاری شانگهای احتمالاً در مورد پذیرش ایران به عنوان عضو به توافق می‌رسند.
انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: