کد خبر: ۸۹۸۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱
تعداد بازدید: ۲۱۵
الکاظمی در نشست خبری مشترک با رئیسی:
نخست وزیر عراق گفت: موضع عراق در مقابل جمهوری اسلامی ایران پایدار و ثابت است و حکومت و ملت عراق در همه چالش‌ها در کنار ایران می‌ایستد.

حکومت و ملت عراق در همه چالش‌ها در کنار ایران می‌ایستدبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، مصطفی الکاظمی در نشست خبری مشترک پس از جلسه با سید ابراهیم رئیسی،‌ اظهار کرد: در ابتدا از میزبانی گرم آقای رئیس‌جمهور تشکر می‌کنم؛ من برای تبریک به ایشان به ایران آمدم.

وی افزود: امروز مجموعه‌ای از پرونده‌های روابط دو جانبه را بررسی کردیم. امروز دومین باری است که من به ایران می‌آیم و این موضوع نشان‌دهنده اهمیت روابط ایران و عراق است.

نخست‌وزیر عراق بیان کرد: مجموعه‌ای از پرونده‌ها را در راستای گسترش روابط دو کشور بررسی کردیم. ما باید نقاط اشتراک را به اموری که منجر به مصلحت و منفعت دو کشور می‌شود، تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: همیشه گفته‌ایم که بین ما و ایران ۱۴۰۰ کیومتر مرز مشترک است اما روابط ما بسیار بیشتر از این مرز مشترک است. این رابطه همزمان با تاریخ درازی از روابط مشترک است.

الکاظمی گفت: مجموعه‌ای از پرونده‌های اقتصادی و پروژه‌های اقتصادی به خصوص ارتباط خط آهن بصره و شلمچه را بررسی کردیم. ملت من در عراق در راستای ایجاد یک فرهنگ دموکراتیک در عراق است و خواهان تقویت روابط با همسایگان خود است. تمام تبعات جنگ‌های بیهوده و بی‌اساسی که در دوره دیکتاتوری شروع شد را باید اصلاح کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در اینجا از همه اشخاصی که در کنار مردم عراق برای مبارزه با داعش ایستادند، تشکر می‌کنم، از جمهوری اسلامی که از لحظه نخست در برابر این نیروها ایستاد تلاش می‌کنم. موضع عراق در مقابل جمهوری اسلامی پایدار و ثابت است و حکومت و ملت عراق در همه چالش‌ها در کنار ایران می‌ایستد. عراق از همه تلاش‌های جمهوری اسلامی حمایت می‌کند. بار دیگر از آقای رئیسی برای میزبانی گرم‌شان تشکر و سپاسگزاری می‌کنم.
انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: