کد خبر: ۸۹۷۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۷
تعداد بازدید: ۲۳۸
نماینده مردم شیراز از تدوین طرحی در مجلس به منظور حمایت حقوقی از جامعه ورزشی کشور اعم از ورزشکاران، مربیان و داوران و... خبر داد.

طرح نمایندگان برای حمایت حقوقی از جامعه ورزشی کشوربه گزارش خبرداغ ، جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: نمایندگان مجلس با طرحی در قالب الحاق یک تبصره به قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان به دنبال حمایت حقوقی از جامعه ورزشی کشور هستند.

وی افزود: بر اساس این طرح فدراسیونی همانند دیگر فدراسیون‌های ورزشی برای این منظور تشکیل می‌شود.

متن کامل طرح نمایندگان برای تشکیل فدراسیون حقوقی ورزشکاران به شرح زیر است:

طرح الحاق یک تبصره به «قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان مصوب 1399/7/10»

طراح:  جعفر قادری نماینده شیراز و زرقان

مقدمه:
با توجه به تبدیل ورزش به یک صنعت پول ساز در جهان و گسترش بسیار زیاد ورزش در ایران اسلامی و جایگاه و اهمیت حقوق در ورزش و به منظور حضور سالم و کم خطر اهالی ورزش و ترویج و توسعه خدمات حقوقی در راستای تنظیم اصولی و صحیح قراردادهای ورزشی در جهت جلوگیری از تضییع بیت المال، ایجاد جایگاه حکمیت و داوری ملی در ورزش و تبیین جایگاه آن، معاضدت و مشاوره حقوقی، تهیه سرفصل‌های آموزشی در جهت افزایش دانش و آگاهی حقوقی خانواده ورزش کشور، تامین امنیت، آزادی مشروع و اخلاق برای حضور بانوان در ورزش همگانی و قهرمانی و ساختارسازی و نظام‌مند نمودن مبحث حقوق ورزشی، ایجاد نهادی مستقل در این رابطه، گام موثری در حفظ حقوق متولیان، دست اندرکاران و مخاطبین ورزش کشور خواهد بود. در همین رابطه با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر نام گذاری سال 1400 و تاکید بر رفع موانع در بخش‌های مختلف و تاکید ریاست محترم جمهوری حضرت آیت الله رئیسی در مراسم تنفیذ و پس از آن، به برخورد و مسدود نمودن گلوگاه‌های فساد و لزوم رفع خلاء‌های قانونی در ورزش کشور و ضرورت ایجاد یک نهاد مستقل حقوقی در حوزه ورزش، نمود و ظهور عینی آن در قالب ایجاد یک فدراسیون در ساختار ورزش کشور ضرورت دارد. در این راستا فدراسیونی همانند فدراسیون پزشکی ورزشی که نیاز‌های پزشکی جامعه ورزش را پوشش می دهد، تحت عنوان «فدراسیون حقوق ورزشی جمهوری اسلامی ایران» با مصوبه مجلس شورای اسلامی ضروری و مورد نیاز ورزش کشور است.

بر این اساس، طرح الحاق یک تبصره به «قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان مصوب 1399/7/10» به شرح ذیل جهت تصویب در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ به وزارت ورزش و جوانان از خدمات ماندگار و موثر مجلس انقلابی و فساد ستیز خواهد بود.

متن طرح:

ماده واحده: تبصره ذیل بند 11 ماده 4 قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان به عنوان تبصره 1 و یک تبصره به عنوان تبصره 2 به شرح ذیل به این بند اضافه می شود:

تبصره 2: در راستای صیانت، پشتیبانی و حمایت همه جانبه از حقوق جامعه مخاطب ورزش کشور شامل ورزشکاران، مربیان، مدیران، داوران و غیره در سطوح ملی و بین المللی و در ابعاد مختلف آموزشی، مشاوره‌ای تخصصی، استانداردسازی و نظارت بر انعقاد قراردادهای ورزشی در فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها و تاسیس نهاد ملی داوری ورزش، حداکثر ظرف مدت سه ماه پس از ابلاغ قانون، وزارت ورزش و جوانان مکلف است نسبت به ایجاد فدراسیون حقوق ورزشی، مشابه سایر فدراسیون‌های ورزشی اقدام نماید.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: