کد خبر: ۸۹۷۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
تعداد بازدید: ۳۶۴
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: با افزایش مرگ و میر کرونایی افراد که اغلب آنها سرپرست خانوار بودند، تعداد خانواده‌های بی‌سرپرست و پشت‌نوبتی برای بهره‌مندی از بسته‌های معیشتی سازمان بهزیستی افزایش یافته است.

صف خانواده‌های بی‌سرپرست شده در اثر کرونا در انتظار پوشش بهزیستیبه گزارش خبرداغ  و به نقل از سازمان بهزیستی کشور، وحید قبادی دانا روز شنبه در جلسه ویژه بررسی آسیب‌های اجتماعی کرونا مجلس شورای اسلامی افزود: با تغییر شرایط کرونا باید برای مقابله با آن آرایش جدیدی در راهکارها ایجاد کنیم؛ در گذشته اغلب تماس‌ها با تلفن‌های ۱۴۸۰ و ۱۲۳ ناشی از استرس‌ها بود اما در شرایط کنونی به دلیل شیوع کرونا و افسردگی ناشی از سوگ از دست دادن عزیزان، شیفت داده شده است؛ از سوی دیگر یکی از مهمترین انتظارات اجتماعی تزریق واکسن است.

وی، یادآور شد: در سازمان بهزیستی در مراکز شبانه‌روزی ۵۵۰ نفر به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند، اما بعد از انجام واکسیناسیون در مقایسه با چهار ماه اول سال ۹۹، میزان ابتلا به این بیماری ۹۰ درصد و فوت ناشی از آن ۸۰ درصد کاهش یافته است.

قبادی دانا تصریح کرد: اکنون ۵۱۷ هزار نفر در صف تزریق واکسن هستند، اما در این بین کارکنان اورژانس اجتماعی به‌ رغم نامه‌ نگاری‌های صورت گرفته از تزریق واکسن بهره‌مند نشده‌اند که این امر نیازمند پیگیری‌های لازم است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: