کد خبر: ۸۹۶۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
تعداد بازدید: ۲۲۲
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سفر آقای امیر عبداللهیان، سفر موفقی بود و رایزنی‌های فشرده‍‌ای داشتند و من فکر می‌کنم پرداختن به حاشیه‌ای که متن را کمرنگ کند کار وزارت امور خارجه نیست و برخی می‌خواهند با حواشی متن پررنگ حضور وزیر امور خارجه کشورمان را بپوشانند.

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، سعید خطیب‌زاده در نشست خبری صبح امروز خود ضمن گرامیداشت هفته دولت گفت: روز هشتم شهریور ماه که روز مبارزه با تروریسم است، یادآور شهادت رییس‌جمهور و نخست‌وزیر ایران توسط یک گروهک تروریستی و ضاله است که امروز در دامن مدعیان دروغین حقوق بشر جای گرفتند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی پس از قرائت گاهشمار وزارت امور خارجه در هفته گذشته در پاسخ به سوالی در خصوص دلیل حضور در نشست بغداد در سطح وزرای امور خارجه، اینکه آیا دیداری میان ایران و سعودی صورت گرفته و حاشیه‌های شکل گرفته در خصوص عدم رعایت پروتکل‌های تشریفاتی از سوی وزیر امور خارجه گفت: در مورد هر اجلاس بین‌المللی سطح و ترکیب شرکت‌کنندگان براساس جزئیات برگزاری و آمادگی در کشورها مشخص می‌شود. ما به عنوان همسایه عراق بارها اعلام کردیم که از هر حرکتی و هر ابتکاری که به صلح و آرامش و عراق کمک کند در کنارش هستیم و آقای رئیسی سفر موفقی پیش از این به عراف داشتند و در آینده هم چنین سفری انجام خواهد شد. 

وی افزود: سفر آقای امیر عبداللهیان، سفر موفقی بود و رایزنی‌های فشرده‍‌ای داشتند و من فکر می‌کنم پرداختن به حاشیه‌ای که متن را کمرنگ کند کار وزارت امور خارجه نیست و برخی می‌خواهند با حواشی متن پررنگ حضور وزیر امور خارجه کشورمان را بپوشانند.

وی ادامه داد: در خصوص ایران و عربستان بیش از گفت‌وگو‌های قبلی بغداد گفت‌وگوی جدیدی انجام نشده است.  

خطیب زاده در پاسخ به این سوال که با توجه به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ایران حامی مردم افغانستان است، آیا ما طالبان را به رسمیت می‌شناسیم، گفت: آنچه مقام معظم رهبری فرمودند سیاست‌های قطعی ایران طی چهل سال گذشته بوده و هدف ما همواره ایجاد ثبات در افغانستان بوده و این کشور همسایه عزیز ما است و در بیانیه وزارت امور خارجه هم گفته شد که جان و ناموس مردم افغانستان باید توسط همه گروه‌ها رعایت شود. ما خواهان تشکیل دولت فراگیر در این کشور هستیم و در این مسیر عمل به تعهدات قطعی می‌تواند کمک کننده خواهد بود. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: