کد خبر: ۸۹۶۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
تعداد بازدید: ۳۸۶
طغیانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی نیرو:
یک نماینده در مخالفت با وزیر پیشنهادی نیرو گفت: برنامه‌های ارائه شده از سوی گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور بلند پروازانه است.

برنامه محرابیان بلندپروازانه استبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، مهدی ظعیانی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی از سوی رئیس دولت سیزدهم گفت: مهم‌ترین مشکل ما آب و برق است، قطعی‌هایی که امسال داشتیم یاد خاطره‌های دهه شصت و جنگ تحمیلی را دوباره زنده کرد. متاسفانه عملکرد غلط دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه آب و برق دامن‌گیر کشور شده است و همه ما باید به مردم جواب دهیم که چرا قطعی برق داریم این چه وضع قطعی آب در کشور است. رودخانه‌ها خشکیده و دریاچه‌ها خشک شده است.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در همه جای کشور ما مشکل آب داریم، این وضعیت نتیجه حکمرانی دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه آب است. کسانی که خودشان را صاحب‌نظر در حوزه آب و برق می‌دانند امروز این نتیجه را به مردم تقدیم کردند.

وی تاکید کرد: امسال که سال تولید است من و شما باید یک انتخاب حیاتی انجام دهیم؛ چالش‌های ما چیست؟ ۷۳ هزار میلیارد تومان زیان انباشته وزارت نیرو، ۵۱ هزار میلیارد تومان بدهکاری به پیمانکاران و تولیدکنندگان برق در بخش غیردولتی و در مقابل ۴۲ هزار میلیارد تومان درآمدی که دارند، شصت هزار میلیارد تومان بدهی دارند.

طغیانی گفت: عدم تعیین تکلیف وام‌های اخذ شده از صندوق توسعه ملی که در برنامه مهندس محرابیان نبوده است، صنعت وابسته برق که برای تولید یازمند حل مسئله فناوری است در این مسئله پاسخ برایش نیست البته یک نکته دلگرم‌کننده وجود دارد؛ برخلاف وزرای قبلی که متخصص آب و برق بودند، ایشان متخصص اقتصاد است اما نکته‌ای که اینجا وجود دارد این است که برنامه ایشان بلندپروازانه است. ۳۰ هزار مگاوات افزایش با کدام منابع؟ ما هنوز در برق تجدیدپذیر که باید به ۴ هزار مگابایت می‌رسیدیم به هزار هم نرسیده‌ایم چطور می‌خواهیم در ۴ سال به ۱۰ هزار مگاوات برسیم.

وی ادامه داد: ایشان برای انجام این کار ۵۵۰ هزار میلیارد تومان منابع خواستند به اضافه ۲۲ هزار میلیارد منابع ارزی آن هم در شرایطی که در بودجه چنین پولی نیست، فردا مهندس محرابیان اینجا نیاید بگوید که پول نبود؛ این شناخت ناکافی ایشان است که زیان خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: