کد خبر: ۸۹۶۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
تعداد بازدید: ۲۱۹
معاون حقوقی قوه قضاییه گفت: بسیاری از تحقیقات تناسبی با نیاز دستگاه قضایی ندارد، لذا قصد داریم تا جهت گیری تحقیقات در راستای حل مشکلات دستگاه قضایی باشد.

باور من این است که فقه پاسخگوی نیاز‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و قضایی ماستبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی معاون حقوقی قوه قضاییه در مراسم معارفه خود، اظهار کرد: بسیاری از تحقیقات تناسبی با نیاز دستگاه قضایی ندارد، لذا قصد داریم تا جهت گیری تحقیقات در راستای حل مشکلات دستگاه قضایی باشد.

وی ادامه داد: پژوهشگاه‌های زیادی هستند که می‌توانند مشکلات فقهی و حقوقی را بررسی کنند لذا ما باید ببینیم نیاز دستگاه قضایی کجاست و باید جهت گیری کار‌های تحقیقی ما به این سمت باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی گفت: تلاش می‌کنیم از محققانی استفاده کنیم که با اقدام جهادی و انقلابی گام‌های موثری بردارد. امروز در این برهه مسایل حقوقی نیاز به کار جهادی دارد در حال حاضر هفتصد طرح آماده در مجلس در نوبت است که باید بررسی شود.

وی با بیان اینکه باور من این است که فقه پاسخگوی نیاز‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و قضایی ماست، گفت: یکی از افتخارات ما این است که جمعیت کیفری را کاهش دادیم.

معاون حقوقی قوه قضاییه در ادامه با اشاره به تاکید رئیس دستگاه قضایی بر لزوم اصلاح و تدوین قوانین با توجه به واقعیات موجود بیان کرد: امیدوارم خداوند به بنده توفیق دهد تا بتوانم زمینه را برای حضور نخبگان در دستگاه قضایی و معاونت حقوقی فراهم کنم.

وی با تاکید بر لزوم حرکت در مسیر مبارزه با فساد بیان کرد: از ظرفیت روسای کل دادگستری و قضات استان‌ها که مورد غفلت قرار گرفته اند، استفاده خواهیم کرد تا با تلاش علمی که در معاونت حقوقی خواهد شد، بتوانیم منویات مقام معظم رهبری و سند تحول با نگاه به گام دوم انقلاب را محقق کنیم.

قدرتی در پایان از رئیس قوه قضاییه به دلیل اعتماد و سپردن مسئولیت معاونت حقوقی به وی قدردانی کرد.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: