کد خبر: ۸۹۶۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۱
تعداد بازدید: ۱۷۷
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به دفاع رئیسی از کابینه پیشنهادی‌اش، با بیان اینکه نمی‌توانیم دفاع رئیس جمهور را رد کنیم، تاکید کرد: هر جا کابینه به صورت مشاوره‌ای معرفی شده، افراد خوبی معرفی شدند.

مجلس در مقابل برخی از وزرای پیشنهادی ایستاده و هیچ اغماضی ندارد/ هر جا کابینه به صورت مشاوره‌ای معرفی شده، افراد خوبی انتخاب شده‌اندبه گزارش خبرداغ ، رضا حاجی‌پور نماینده مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره کابینه دولت سیزدهم اظهار داشت: کابینه در بسیاری از موارد و چه بسا در تمام موارد بسیار کارشناسی بسته شده است؛ چراکه ما دفاعی که رئیس‌جمهور در صحن علنی از کابینه معرفی شده انجام دادند را نمی‌توانیم رد کنیم؛ کاملا کارشناسی آمدند و بر اساس فیلترها و جلسات متعدد و همچنین مذاکره با آن‌ها کابینه معرفی شده است. 

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور از کابینه پیشنهادی دفاع کردند چرا این‌ها خروجی مصاحبه‌هایی است که با این افراد انجام شده است، نمایندگان موافق و مخالف نیز سخنان خودشان را مطرح می‌کنند، نمایندگان مجلس و کمیسیون‌های مختلف با توجه به سابقه و توانمندی‌هایی وزرای پیشنهادی در مورد آن‌ها تصمیم خواهند گرفت که البته نسبت به بعضی از این وزرای پیشنهادی حرف‌هایی داشته‌اند و دارند که ممکن است بعضی از این وزرا رای اعتماد را از مجلس کسب نکنند. 

وی درباره نقاط ضعف و قوت کابینه دولت با بیان اینکه هر کجا که آقای رئیسی کاملاً تخصصی، مشاوره‌ای و مبتنی بر کار گروهی عمل کرده‌اند، افراد خوبی معرفی شده‌‌اند، تاکید کرد: آنجایی که آن‌ها این کار را نکرده‌اند، برخی از آقایان توانمندی لازم را ندارند؛ شاید مدرک و تخصص و تعهد داشته باشند اما در بحث اجرایی و مدیریت کار نکرده‌اند بنابراین نمایندگان مجلس و کمیسیون‌ها روی بعضی از وزرای پیشنهادی حرف دارند. 

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره اینکه آیا تخصص در کابینه قربانی جوانگرایی شده است، تاکید کرد: مجلس و کمیسیون‌ها در مقابل برخی از پیشنهادهایی که دولت داده، ایستاده و هیچ گونه اغماضی ندارند؛ درست است که همه نمایندگان برای آقای رئیسی تبلیغ کردند تا ایشان رئیس جمهور شود اما اکنون رئیس‌جمهور هستند و بدانید در جایگاه مطالبه‌گری و حقوق مردم که مجلس و نمایندگان طرف مردم هستند و کسانی را انتخاب خواهند کرد که همه جامع و کامل بودن را در وجود خودشان داشته باشند.

وی گفت: جلسه رای اعتماد تا روز سه‌شنبه ادامه داشت اما با روندی که می‌بینیم ممکن است تا فردا طول بکشد. 

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: