کد خبر: ۸۹۵۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
تعداد بازدید: ۱۵۷
رادیو بین‌المللی چین در تحلیلی به روابط ایران و چین پرداخت.

تهران و پکن در حال توسعه روابط خود هستندبه گزارش خبرداغ به نقل از رادیو بین‌المللی چین، چین و ایران در ۵۰ سال گذشته مشکلات و سختی‌های زیادی داشته‌اند ولی متحد یکدیگر باقی مانده‌اند. همواره با یکدیگر در ارتباط بوده‌اند و هیچ‌گاه جنگی بین آنها رخ نداده است. روابط چین و ایران الگوی همزیستی مسالمت‌آمیز میان کشورهای همسایه است. رئیس‌جمهور وقت «شی جین پینگ» در ژانویه سال ۲۰۱۶ میلادی سفر کرد در این سفر بود که پکن و تهران از طرح توافقی مشارکتی و استراتژیک جامع میان چین و ایران رونمایی کردند؛ طرحی که در نهایت در ماه آوریل سال ۲۰۲۱ به عنوان برنامه همکاری جامع بین دو کشور امضا شد. چین بارها از آمریکا خواست تا بدون قید و شرط تحریم‌ها علیه ایران را لغو کند؛  ایران نیز حمایت خود از چین را در موقعیت‌های مختلف بیان کرده است.

ایران و چین در حال تعمیق روابط خود هستند همکاری بین چین و ایران همچنان در حال توسعه و  روابط میان پکن و تهران در حال تعمیق است و این روابط مستحکم‌تر می‌شود؛ بنابراین دوستی ایران و چین یک رابطه‌ای عمیق و پویا و در حال توسعه است.

 

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: