کد خبر: ۸۹۵۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸
تعداد بازدید: ۳۹۵
مجلس شورای اسلامی هفته آینده روز‌های شنبه و یکشنبه جلسه علنی خواهد داشت.

اعلام وصول لیست کابینه پیشنهادی در دستور کار جلسه شنبه مجلسبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، قرار است در جلسه علنی روز شنبه (۲۳ مرداد) فهرست وزرای پیشنهادی رئیس جمهور که پیش از این تقدیم مجلس شده است، اعلام وصول شود.
بر اساس آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی پس از اعلام وصول فهرست وزرای پیشنهادی در صحن علنی مجلس، کمیسیون‌ها بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی را از بعد از ظهر آغاز خواهند کرد.
در عین حال، روز‌های دوشنبه و سه شنبه کمیسیون‌های مجلس در دوشیفت صبح و عصر برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی تشکیل جلسه می‌دهند.
همین گزارش حاکیست، پس از تعطیلات تاسوعا و عاشورا و از روز شنبه (سی ام مردادماه) مجلس شورای اسلامی بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی را با ارائه گزارش هر یک از کمیسیون‌ها در خصوص وزرای مربوطه آغاز خواهد کرد، در ادامه، مجلس بررسی خود را با سخنان نمایندگان موافق و مخالف و همچنین وزیر پیشنهادی پی خواهد گرفت.
رئیس جمهور نیز این فرصت را دارد که برای دفاع از کابینه پیشنهادی خود در صحن علنی حضور یابد.
در این حال، مجلس در جلسه علنی روز شنبه (۲۳ مرداد) استعفای آقای علیرضا زاکانی نماینده قم را به بررسی خواهد گذاشت، آقای زاکانی پیش از این با رای شورای شهر تهران بعنوان شهردار تهران انتخاب شده است و باید برای حضور در شهرداری ابتدا رای مجلس را جهت استعفای خود دریافت کند.
بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی از دیگر دستور جلسات علنی هفته آینده مجلس شورای اسلامی خواهد بود.
قرار است مجلس در جلسه روز یکشنبه نیز بررسی طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی را به بررسی بگذارد.
بررسی این طرح از جلسات گذشته مجلس آغاز شده و برخی مواد آن نیز به تصویب رسیده است.
طرح انتزاع بخش ساختمان و شهرسازی از وزارت راه و شهرسازی و تشکیل وزارت حمل و نقل و وزارت ساختمان، شهرسازی و آمایش سرزمین از دیگر دستور جلسه علنی روز شنبه خواهد بود.
در عین حال، لایحه پروتکل حفاظت از تنوع زیستی، طرح اصلاح و الحاق مواد قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان، طرح مدیریت تعارض منافع، لایحه موافقتنامه همکاری اقتصادی و تجاری بین دولت‌های ساحلی خزر، طرح حمایت از مالکیت صنعتی و طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری از جمله دستور جلسات علنی روز‌های شنبه و یکشنبه مجلس شورای اسلامی خواهد بود.
بررسی وضعیت صنعت استخراج رمزارز‌های جهان روا و مبادلات داخلی آن نیز در دستور هفتگی مجلس قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: