کد خبر: ۸۹۴۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۳
تعداد بازدید: ۲۷۴
رئیس مجلس در نشست امروز به مناسبت تشکیل جهاد دانشگاهی درخصوص انتخاب وزرای کابینه، گفت: چرا زمانی که می خواهیم وزیری را معرفی کنیم، دنبال این نمی رویم که کسی که مسائل را در میدان در ۳۰ تا ۴۰ سال گذشته کاری را اداره کرده و درخشیده را انتخاب کنیم و مسئولیتی را به او بدهیم؟

نارضایتی قالیباف از روند انتخاب وزرا/چرا دائم دنبال افرادی خاص در محدوده خاص هستیمبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در حالی که در آیین گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی و تقدیر از جهادگران نمونه کشوری سخن می‌گفت از روند کلی انتخاب وزرا طی ادوار مختلف انتقاد کرد.

وی در این بخش از سخنان خود، گفت: نمی خواهم در زمان انتخاب کابینه این مسائل را مطرح کنم اما سوال این است که چرا زمانی که می خواهیم وزیری را معرفی کنیم، دنبال این نمی رویم که کسی که مسائل را در میدان در ۳۰ تا ۴۰ سال گذشته کاری را اداره کرده و درخشیده را انتخاب کنیم و مسئولیتی را به او بدهیم؟ چرا دائم دنبال افرادی خاص در محدوده خاص هستیم و یا دنبال افرادی هستیم که در محیط صرف نظری دانشگاهی بوده اند در حالی که حتما افرادی هستند که مثلا در حوزه صنعت و بازرگانی نخبه این عرصه بوده و حتی ممکن است مدرک تحصیلی آنها لیسانس باشد اما نشان داده که کارش در ۳۰ سال گذشته نتیجه داشته و این نتیجه جلوی چشم ما بوده است اما ما آن را ندیده ایم.

رئیس مجلس یازدهم در ادامه با بیان اینکه مردم و مردمی سازی مهم است، گفت: در گفت و گوهایی که با مردم داشته ایم دیدم برخی از مردم خودشان تلاش کردند و افرادی را دیدم که از سواد، کار و مدیریت آنها نتیجه کار خوبی ارائه شد که از آنها لذت بردم لذا باید این موارد نیز دیده شود.

وی در ادامه با انتقاد از مقاومت هایی که در برابر برخی اقدامات مثبت صورت می گیرد، عنوان کرد: گاهی برخی کارها به نتیجه نمی رسد چرا که در جایی مدیریت دچار تضاد منافع می شود و عدم مشخص بودن اولویت ها نمی گذارد کار خوبی به سرانجام رسیده و به تولید انبوه و صادرات برسد چرا که اولویت ما نبوده است لذا باید نیاز، بازار و مشتری و خواسته های مشتری تعیین شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: