کد خبر: ۸۹۴۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
تعداد بازدید: ۲۱۴
یک کارشناس مسائل خاورمیانه در خصوص اظهارات تهدیدآمیز سران رژیم صهیونیستی علیه کشورمان گفت: اسرائیل به این نتیجه رسیده که ایالات متحده برای بازگشت به برجام مصمم است و با اقداماتی از این دست سعی در ایجاد فضاسازی دارد تا بتواند پروسه بازگشت واشنگتن به توافق هسته‌ای و احیای آن را به کلی نابود کند چرا که اسرائیل از اتخاذ هر موضعی از سوی آمریکا استفاده خود را خواهد کرد و این کشور مثل همیشه بازیچه سران رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرد.

رژیم صهیونیستی درصدد نابودی روند بازگشت آمریکا به برجام است/ اعتراض به تهدیدهای اسرائیل، در محاکم بین‌المللی ضروری استبه گزارش خبرداغ ، صباح زنگنه در گفت‌وگو با  ایلنا،‌ در خصوص اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی در متهم کردن ایران به دست داشتن در حادثه نفتکش این کشور، در پاسخ به سوالی در خصوص اهداف این رژیم در بیان چنین اظهاراتی، همچنین تهدید علنی وزیر جنگ این رژیم در آمادگی برای آغاز جنگ علیه کشورمان گفت: باید توجه داشته باشیم که چنین تهدیدهایی اولا بسیار علنی بوده و قابل استناد و اعتراض است و ثبت این مساله در سازمان ملل و سازمان‌های حقوق بشری و محاکم بین المللی امری ضروری است. همچنین این تهدیدها به ایران حق پاسخگویی می‌دهد و رژیم صهیونیستی می‌داند در این صورت بزرگ‌ترین متضرر و آسیب دیده خواهد بود.

وی ادامه داد: به لحاظ سیاسی به نظر می‌رسد نخست وزیر و کابینه جدید اسرائیل مایلند تا حمایت گروه‌های مختلف داخلی را کسب کنند و با توجه به نوپا بودن در مدیریت جامعه، درک‌شان نیز از مسائل منطقه‌ای رشد نیافته و متوسل به این تهدیدات می‌شوند تا طرفدارانی را در داخل به دست بیاورند و ایالات متحده را نیز وادار به موضع.گیری کنند. 

وی افزود: همچنین اسرائیل به این نتیجه رسیده که ایالات متحده برای بازگشت به برجام مصمم است و با اقداماتی از این دست سعی در ایجاد فضاسازی دارد تا بتواند پروسه بازگشت واشنگتن به توافق هسته‌ای و احیای آن را به کلی نابود کند؛ چراکه اسرائیل از اتخاذ هر موضعی از سوی آمریکا استفاده خود را خواهد کرد و این کشور مثل همیشه بازیچه سران رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرد. 

این کارشناس خاورمیانه در خصوص لزوم اتخاذ تصمیم عقلایی از سوی تهران و اقدامات احتمالی کشورمان نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران باید اعتراض خود را همراه با اسناد به اطلاع سازمان ملل و کشورهای منطقه برساند. همچنین باید به شورای امنیت سازمان ملل اعلام شود که مسئولیت بروز هرگونه ناامنی در منطقه به عهده آغازگر تعرض خواهد بود. 

وی ادامه داد: البته لازم است تا در کنار اقدامات حقوقی و دیپلماتیک، قوای نظامی کشور نیز در حالت آماده‌باش باشند تا در صورت بروز هرگونه خطایی از سوی رژیم صهیونیستی پاسخ لازم داده شود.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: