کد خبر: ۸۹۴۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵
تعداد بازدید: ۷۰۸
⁣برای تشخیص حاملگی روش های مختلفی وجود دارد که بسته به شرایط مختلف می توان از هرکدام از آنها استفاده کرد.

انواع روش های تشخیص حاملگیبه گزارش خبرداغ ، ⁣برای تشخیص حاملگی روش های مختلفی وجود دارد که بسته به شرایط مختلف می توان از هرکدام از آنها استفاده کرد.

 

انواع روش های تشخیص حاملگی :

  1. نوار تست حاملگي (بی بی چک)
  2. آزمایش خون بارداری
  3. آزمایش ادرار بارداری (گراویندکس)
  4. سونوگرافي

 

چند مورد از روش های خانگی برای تشخیص حاملگی 

اگر شک کرده اید که حامله هستید، در ظرفی مقداری سفید کننده را با ادرار خود مخلوط کنید اگر سفید کننده شروع به کف کردن کرد مشخص می شود که حامله هستید اما اگر هیچ تغییری در وضعیت ظاهری سفید کننده ایجاد نشد تست بارداری شما منفی است. به یاد داشته باشید که این کار را در حمام یا فضای بسته انجام ندهید زیرا ممکن است مشکلی برای مجرای تنفسی شما به وجود بیاورد. همچنین می توانید کمی خمیر دندان سفید رنگ را با قطرات ادرار ترکیب کنید و منتظر بمانید تا واکنش دهند اگر خمیر دندان تغییر رنگ داد و سفیدی اش به آبی تبدیل شد نشانه مثبت بودن تست و حامله بودن شماست، اما اگر همانطور سفید ماند شما حامله نیستید.  از دیگر روش های تشخیص حاملگی در خانه می توانید مقداری شکر را درون ظرفی قرار دهید و ادرار خود را بر روی آن بریزید، می دانید که شکر ماده ای حل شونده در مایعات است اگر شروع به حل شدن کرد نتیجه تست منفی است اما اگر پس از ریختن ادرار شکر شروع به تشکیل توده هایی کرد می توان گفت که نتیجه تست مثبت است و شما حامله هستید.

بیشتر بخوانید: 

چه موقع غربالگری جنین اجباری است؟

فراموش نشود که همه این روش ها می تواند دارای عیب هایی باشد و نتواند نتیجه قاطع را به شما گزارش کند، پس بهتر است برای اطمینان خاطر به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه کرده و با انجام آزمایش های لازمه  و با توجه به علائم حاملگی از باردار بودن خود اطمینان حاصل نمایید؛ و بعد از ازاطلاع از بارداری حتما تحت نظر پزشک متخصص قرار گیرید تا تمام مراحل رشد و نمو جنین زیر نظر متخصصین باشد. بهتر است اگر مشکلی است در زمان حاملگی متوجه شوید زیرا پس از تولد دیگر شانسی برای برگرداندن سلامت جنین ندارید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: