کد خبر: ۸۹۴۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶
تعداد بازدید: ۱۵۸
رئیس دولت گفت: هر آنچه در سال‌های گذشته با مردم گفتیم، چیزی بر خلاف واقعیت نبود البته بخشی از واقعیت را به مردم نگفتیم و بسیاری از مسائل و مشکلات را به جان خریدم تا انسجام ملی در کشور حفظ شود.

بخشی از واقعیت را به دلیل حفظ وحدت ملی به مردم نگفتیم/ بسیاری از مسائل را به جان خریدم تا انسجام ملی حفظ شودبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حسن روحانی در آخرین جلسه هیأت دولت دوازدهم، اظهار کرد: این جلسه دولت، آخرین جلسه دولت دوازدهم بود که امروز برگزار شد و نطق من در جمع هیأت دولت هم آخرین سخن و نطقی است که با مردم دارم. خدمت مردم عرض می‌کنم که هر آنچه در سال‌های گذشته با مردم گفتیم و اعلام کردیم، چیزی بر خلاف واقعیت نبود. آنچه واقعیت بود ما به مردم گفتیم. البته بخشی از واقعیت را به مردم نگفتیم و از نظر من نمی‌توانستیم به مردم بگوییم چون مفید فایده نبود؛ هدف بسیار بلندی را باید دنبال می‌کردیم و آن وحدت ملی بود و بر همین اساس بسیاری از مسائل را به جان خریدم و خیلی از اشکالات را به جان خریدم تا انسجام ملی در کشور حفظ شود.

رئیس‌جمهور افزود: مردم آگاه هستند که شرایط دولت در چهار سال اول با چهار سال دوم یکسان نبود. در چهار سال اول شرایط بهتری داشتیم، در چهار سال دوم کمی متفاوت بود. در چهار سال اول در دوران تعامل با جهان بودیم و ما به خودمان اطمینان داشتیم که حریف قدرت‌های بزرگ در مذاکره هستیم. من تردید نداشتم که در مذاکره با جهان شکست نمی‌خوریم و نخوردیم.  آنقدر دیپلمات‌های قوی در این زمینه داریم که دیدیم در مقاطع بسیار حساس ما به پیروزی رسیدیم. 

وی بیان کرد: در یک تعامل و مذاکره، آنچه که ما می‌گوییم پیروزی، نهایت امر است. زمانی که پیروزی ما ۹۰ بود و شکست ما ۲۰ بود، تفاضل ما ۷۰ می‌شود بنابراین ما پیروز بودیم. پیروز بودن یا شکست خوردن به گفتن نیست، علائم و شاخص دارد.

رئیس دولت دوازدهم گفت: اگر بعد از ۲۳ تیر ۹۴ شما دیدید که رشد اقتصادی بالا رفته تورم کاهش یافته و ملاحظه کردید که صادرات از واردات بیشتر است یعنی در اقتصاد پیروز شدیم. البته ما در سیاست نیز پیروز شدیم. آرزوی ما این بود وقتی ما توانستیم تورم کشور را کاهش دهیم و تک رقمی کنیم، بتوانیم تک رقمی نگه داریم. 

روحانی ادامه داد: اواخر سال ۹۱ تورم را ۳۵ درصد کاهش دادیم و در سال ۹۳ به ۱۵ درصد رسیدیم؛ سال ۹۵ و ۹۶ نیز تک رقمی بودیم و پس از ورود به جنگ اقتصادی تورم ما تغییر کرد. این روشن است که اگر کسی زمان صلح و جنگ را تشخیص ندهد، آدم باید غصه بخورد. ما جنگ را شروع نکردیم، جنگ را بر ما تحمیل کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: