کد خبر: ۸۹۳۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
تعداد بازدید: ۲۵۶
نماینده نجف آباد در مجلس، گفت: دوستان دغدغه دارند که اگر طرح به کمیسیون مشترک برود به مردم اطلاع‌رسانی نمی‌شود، اما تجربه برجام نشان داد که می‌توان مانند مانند جلسات کمیسیون مشترک برجام، جلسات رسیدگی به این طرح را با حضور خبرنگاران و صداوسیما برگزار کرد.

قوانین مصوب شده از طریق اعمال اصل ۸۵ آزمایشی و قابل اصلاح هستند/برای اطلاع مردم جلسات کمیسیون با حضور خبرنگاران و صداوسیما برگزار شودبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، در جلسه صحن علنی امروز چهارشنبه ۶ مرداد مجلس شورای اسلامی و در جریان رسیدگی به تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد رسیدگی به طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای‌مجازی طبق اصل هشتاد و پنجم (۸۵) قانون اساسی، ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد در مجلس شورای اسلامی به عنوان دومین موافق در سخنانی گفت: طرحی که در دستور قرار گرفته موضوع مهمی است اما متاسفانه دوستان به جزئیات آن پرداختند نه به اصل دستور کار مجلس.

وی افزود: درخواست اعمال ۸۵ یک مزیت مهم دارد و آن اینکه مصوبات از این طریق به صورت قانون آزمایشی ۳ تا ۵ ساله اعمال می‌شود و موقت است که بعد از این مدت باید مجدداً بررسی شده و در صورت نیاز اصلاح شود. در حالی که در صورت بررسی و تصویب در صحن علنی یک قانون دائمی و غیر قابل بازنگری خواهد بود.

نماینده نجف آباد در ادامه بیان کرد: قانون مهمی چون قانون تجارت چون اصل ۸۵ بر آن اعمال نشد، اکنون ۴ دوره در مجلس معطل مانده و مجالس هم حوصله رسیدگی به آن را ندارند.

وی ادامه داد: دوستان دغدغه دارند که اگر طرح به کمیسیون مشترک برود به مردم اطلاع رسانی نمی‌شود، اما تجربه برجام نشان داد که می‌توان مانند جلسات کمیسیون مشترک برجام، جلسات رسیدگی به این طرح را با حضور خبرنگاران و صداوسیما برگزار کرد.

ابوترابی با اشاره به قوانین فرانسه در نظارت بر فضای مجازی گفت: در کشور فرانسه آن چنان قوانین جدی و محکمی برای ساماندهی و مدیریت فضای مجازی دارند که من حتی حاضرم نصف قوانین فرانسه را به کشور بیاوریم و اجرایی کنیم. 

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: