کد خبر: ۸۹۳۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۲
تعداد بازدید: ۲۳۳
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی علل افزایش قیمت سیمان در بازار در جلسه امروز این کمیسیون با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

«کنترل و نظارت بر بازار داخلی» و «جلوگیری از صادرات» دو راهکار کنترل گرانی قیمت سیمانبه گزارش خبرداغ ، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در تشریح جزئیات جلسه عصر امروز این کمیسیون، گفت: جلسه امروز کمیسیون با وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور پیگیری و بررسی مشکلات و گرانی‌های اخیر در بازار مصالح ساختمانی ازجمله سیمان به وجود آمده، برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه وزیر صمت مسئولیت گرانی اخیر سیمان را ناشی از قطعی برق دانست، اما بررسی‌های ما در کمیسیون نشان می‌داد که چنین نیست. یعنی اگرچه ما از ۲۰ روز قبل قطعی برق داشتیم اما بلافاصله بعد از قطعی برق هم گرانی آغاز شده بود و این نشان می دهد که علت اصلی گرانی موضوع دیگری است.

رئیس کمیسیون عمران در ادامه اظهار داشت: اگرچه قطعی برق هم می‌تواند بر تولید تاثیر بگذارد اما با توجه به اینکه ما پیش از آن در حال تولید بیش از نیاز کشور بودیم این امکان وجود داشت که بتوان بازار مصرف داخلی را مدیریت کرد اما گرانی بلافاصله بعد از قطعی برق نشان دهنده آن است که در این میان عده‌ای سوءاستفاده کرده‌اند.

وی افزود: موضوع دیگر این است که اکنون سیمان تولید می‌شود و در بازار موجود است اما به دلیل نبود نظارت قیمت بالا است، مساله دیگر اینکه در حال حاضر از کشور ما سیمان صادر می‌شود. معنای این اتفاقات آن است که به دلیل کوتاهی در نظارت هم قیمت بالا است و هم در حال صادر شدن است و ما استدلال آقای وزیر را نپذیرفتیم و قرار بر این شد که وزیر دو کار انجام دهد. نخست اینکه مصالح موجود در بازار را کنترل قیمت کند تا با قیمت مناسب به دست مردم برسد و دوم اینکه تا وقتی که نیاز داخل تامین نشده، اجازه صادرات ندهند.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: