کد خبر: ۸۹۳۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۲
تعداد بازدید: ۲۷۰
معاون رئیس حزب عدالت و توسعه:
معاون رئیس حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه ضمن تاکید بر لزوم دستیابی به صلح میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان، نقش نشست شش‌جانبه با حضور ایران در حل این بحران را بهترین راه حل پیش رو توصیف کرد.

نشست شش‌جانبه با حضور ایران، بهترین راه حل بحران قره‌باغ استبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا ، «نعمان کورتولموش» معاون رئیس حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه ضمن تاکید بر لزوم دستیابی به صلح میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان، نقش نشست شش‌جانبه با حضور ایران در حل این بحران را بهترین راه حل پیش رو توصیف کرد.

نعمان کورتولموش که در راس هیأتی از حزب حاکم ترکیه راهی باکو شده است، طی سخنانی خواستار آنچه وی، قطع ارتباط ارمنستان با کشورهای خارج از منطقه در جریان تنش با جمهوری آذربایجان خواند، شد.

بر اساس این گزارش، کورتولموش در جمع خبرنگاران گفت که ترکیه و جمهوری آذربایجان با اقدامات مشترک قاطع برای ایجاد صلح و آرامش در منطقه تلاش می‌‌کنند. ارمنستان باید به درخواست حمایت از کشورهای خارج از منطقه جهت حل مسائل خود پایان دهد.

کورتولموش همچنین اضافه کرد که معتقدم تشکیل کارگروه شش‌جانبه با حضور کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان، روسیه، ایران، ارمنستان و گرجستان که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه پس از پیروزی باکو در جنگ قره‌ باغ پیشنهاد کرد، اقدامی مناسب برای حل مشکلات موجود میان این کشورها خواهد بود.

به نقل از اسپوتنیک، معاون رئیس حزب عدالت و توسعه ترکیه ادامه داد که تداوم صلح موجود بین آذربایجان و ارمنستان پس از جنگ قره‌ باغ، مهمترین راه برای حل مشکلات میان این دو کشور خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: