کد خبر: ۸۹۳۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
تعداد بازدید: ۴۵۲
مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی در حوزه ازدواج رکورد شکست، گفت: در سه ماهه امسال، میانگین سن ازدواج مردان در خراسان جنوبی ۲۷ سال و بانوان ۲۱.۱ سال بوده است.

رکورد خراسان جنوبی‌ها در ثبت ازدواج‌ها / میانگین سن ازدواج چند است؟به گزارش خبرداغ ، علیرضا مهرآور اظهار کرد: نرخ ازدواج پارسال در خراسان جنوبی ۸.۷ درصد بوده که این رقم در کشور ۶.۸ درصد است و از این نظر خراسان جنوبی رتبه دوم کشوری است.

وی با بیان اینکه نرخ ازدواج در سه ماهه نخست امسال در استان بیش از ۱۸ درصد افزایش یافت، افزود: در این مدت، ۲۱۹۴ واقعه ازدواج در استان به ثبت رسیده که از این تعداد ۱۴۷۳ واقعه در مناطق شهری و ۷۲۱ واقعه در مناطق روستایی است.

مهرآور ادامه داد: در سه ماهه امسال، میانگین سن ازدواج مردان در خراسان جنوبی ۲۷ سال و بانوان ۲۱.۱ سال بوده است.

 
 

وی گفت: در بیش از ۸۱ درصد ازدواج‌های ثبت شده در سه ماهه نخست امسال زوج بزرگتر از زوجه، در ۱۱ درصد ازدواج‌ها زوجین هم سن بوده و در ۷.۶ درصد ازدواج‌ها نیز زوجه از زوج بزرگتر بوده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی افزود: در سال ۹۹، شهرستان درمیان با ۲۹.۲ درصد بیشترین رشد ازدواج و نهبندان با ۳.۵ درصد، کمترین رشد ازدواج را در استان داشت.

مدیرکل برنامه ریزی و توسعه جوانان وزارت ورزش و جوانان چندی پیش به بیان آمار افزایش ازدواج به تفکیک استان‌های کشور در سال ۹۹ پرداخت و گفت: طی سال ۹۹ استان خراسان جنوبی بیشترین میزان ازدواج نسبت سال قبل خود را داشت و در حدود ۱۷.۲ درصد آمار ازدواج در این استان افزایش داشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: