کد خبر: ۸۹۳۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
تعداد بازدید: ۱۶۱
حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مسیر قانونی به این شکل است که چندین نفر به فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها مراجعه می‌کنند و برای موضوعی در خواست تجمع می‌کنند، محل تجمع مشخص می‌شود و نیروی انتظامی در آن شرایط موظف به حفاظت از آن‌ها است.
به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن انتقاد از شیوه مدیریت آب در کشور، از مردم خواست صبر پیشه کرده و مطالبات خود را از طرق قانونی پیش ببرند.

ا

شهریار حیدری نماینده مجلس یازدهم درباره وضعیت استان خوزستان:

* الزاماتی در مدیریت کشور و اصولی تعریف شده در حوزه امنیت داریم. اگر به پدیده‌های اجتماعی توجه نکنیم، این پدیده‌ها به موضوعات سیاسی تبدیل شده و اگر در حوزه سیاسی مدیریت نشود، به موضوعات امنیتی تبدیل می‌شوند. امروز در خوزستان این مشکل اتفاق افتاده، فردا ممکن است در جای دیگر این نگرانی پیش بیاید؛ چون مورد توجه قرار نگرفت و این موضوع تبدیل به مسئله سیاسی و بعد به شکل تجمعات، شعار و مطالبات تنشی بروز پیدا کرده و اکنون به یک موضوع نیمه امنیتی تبدیل شده است.

* (درباره اینکه برخی در حوادث خوزستان آسیب دیده‌اند، آیا تدبیری برای حمایت از آن‌ها اندیشیده شده است): در مسائل امنیتی ما دو موضوع داریم؛ یکی اینکه یک عده به شکل قانونی مجوز گرفته و تجمع می‌کنند و تحت حفاظت نیروی انتظامی هستند. اما وقتی یک عده‌ای بدون مجوز به خیابان می‌ریزند به جای طرح مطالبات قانونی خودشان اقدام به خرابکاری می‌کنند، قطع به یقین نیروی انتظامی باید آن‌ها را مدیریت کند.

* (با تاکید بر اینکه مطالبات باید از مسیر قانونی پیگیری شود): مسیر قانونی به این شکل است که چندین نفر به فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها مراجعه می‌کنند و برای موضوعی در خواست تجمع می‌کنند، محل تجمع مشخص می‌شود و نیروی انتظامی در آن شرایط موظف به حفاظت از آن‌ها است، اما وقتی که از کوچه‌ها، پس کوچه‌ها و خیابان‌ها مطالبه‌گر به حق و یک عده‌ای فرصت‌طلب، سودجو وارد می‌شوند و مطالبات را منحرف می‌کنند، ممکن است در این میان مسائلی نیز برای شهروندان پیش بیاید که ناخوشایند مسئولان، حاکمیت و دولت است و کسی از این موضوع راضی و خوشحال نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: