کد خبر: ۸۹۳۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
تعداد بازدید: ۱۷۸
نماینده مردم طوالش و رضوانشهر با بیان اینکه کارگران سد شفارود از حدود ۵ ماه پیش حقوق و دستمزد دریافت نکرده‌اند و این موضوع زیبنده مجلس انقلابی نیست، از مجلس خواهان پیگیری شد که رئیس مجلس نیز از کمیسیون مروبطه خواهان پیگیری شد.

محمدیاری: پیمانکار لاکچری سد شفارود، حقوق و دستمزد ۵ ماهِ کارگران را نداده است/ قالیباف: از وزارت نیرو پیگیری می‌کنیمبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، حسن محمدیاری در نشست علنی امروز دوشنبه ۲۸ تیرماه مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با استناد به بند (۶) ماده (۴۵) قانون آیین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: بر اساس این ماده، کمیسیون‌های تخصصی جهت کسب اطلاع از کم و کیف اداره کشور، لازم است گزارش‌های عملکردی و نظارتی خود را به مجلس ارائه کنند. 

وی افزود: کارگران سد شفارود از حدود ۵ ماه پیش حقوق و دستمزد دریافت نکرده‌اند و این موضوع زیبنده مجلس انقلابی نیست که ما خود را انقلابی بدانیم اما عده‌ای از مردم حدود ۵ ماه حقوق دریافت نکنند و شرمنده خانواده‌شان باشند. چندین بار به وزیر نیرو در مورد موضوع مذکور تذکر دادم که نظارت خود را در سد شفارود بیشتر کند. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: پیمانکاری که اهلیت ندارد و لاکچری زندگی می‌کند، نمی‌تواند به درد مردم و کارگران که از وجود خود مایه می‌گذارند توجه کنند.  مدیریت پیمان که منصوب وزارت نیرو است به جای نظارت بر عملکرد پیمانکار، بیشتر به زرق و برق و اقامت لاکچری عوامل خود در منطقه اهتمام دارد و ماهانه میلیاردها تومان هزینه می‌کند. 

وی با بیان اینکه کارگرانی که ۵ ماه حقوق دریافت نکرده‌اند در برابر فرمانداری رضوانشهر تجمع کردند، افزود: در این رابطه به استاندار نیز تذکر دادم اما وی توجهی به این موضوع نداشت، از هیأت رئیسه می‌خواهم که وزیر مربوطه را به مجلس احضار کند. 

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به این نماینده گفت: یکی از مشکلات وزارت نیرو دیون این وزارتخانه به بخش خصوصی و طلبکاران است که حتماً باید این موضوع را از دولت پیگیری کنیم، کمیسیون مربوطه نیز پیگیری خواهد کرد تا این مشکلات حل و فصل شود. باید در انتخاب پیمانکاران دقت لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: