کد خبر: ۸۹۳۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰
تعداد بازدید: ۳۵۳
در نیجر 24 میلیون نفری بخش های اختصاص یافته برای بیماران کرونایی در بیمارستان ها آنقدر بلا استفاده مانده اند که چند لایه خاک روی آنها نشسته است.

کشور فقیری که کرونا فراموشش کردبه گزارش خبرداغ به نقل از جماران: در نیجر 24 میلیون نفری بخش های اختصاص یافته برای بیماران کرونایی در بیمارستان ها آنقدر بلا استفاده مانده اند که چند لایه خاک روی آنها نشسته است.

به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال،در نیامی پایتخت نیجریه بخش های بیمارستانی اصلی اختصاص یافته برای بیماران کرونایی طی ماه ها خالی باقی ماند و روی تأسیسات قرنطینه در شهر چند لایه خاک نشسته است به طوری که ماسک تقریبا وجود ندارد.

روزها می گذرد بدون آن که یک نفر در نیجریه به کرونا مبتلا شود،همچنین درخواست برای واکسن بسیار اندک است به طوری که دولت این کشور هزاران دوز واکسن ضد کرونا را به خارج فرستاده است.

در ابتدای آغاز شیوع کرونا سازمان جهانی بهداشت نیجر- که بالاترین میانگین زاد و ولد و فقر را در جهان دارد- به عنوان یکی از کشورهایی مشخص کرد که در معرض شیوع شدید کرونا در قاره آفریقا قرار می گیرد؛قاره ای که سازمان ملل پیش بینی کرد که کرونا جان میلیون ها نفر در آن را بگیرد.

بعد از گذشت بیش از یک سال بسیاری از کشورهای آفریقایی گرفتار موج دوم شیوع کرونا شدند و گونه های جدید ویروس باعث شد که شمار مبتلایان بی سابقه ای را ثبت کنند اما در نیجر که با چندین چالش از جمله اقتصادی و امنیتی مبارزه می کند، وضع کاملا فرق می کند و این کشور یکی از معدود کشورهایی است که از مصیبت های شیوع کرونا نجات پیدا کرده است.

وال استریت ژورنال نوشت که یکی از مهمترین دلایل این رخداد آب و هوای گرم و خشک نیجریه و فاصله زیاد میان روستاها با یگدیگر و ضعف ارتباط بین آنها و نیز پایین بودن سن جمعیت این کشور است.این عوامل باعث شده است که نیجر تبدیل به موردی برای پژوهش های عمیق توسط ویروس شناسان شود.

پزشکان می گویند شیوع گونه«دلتا» که با سرعت زیادی شیوع پیدا می کند و نیز بازگشایی مرزهای زمینی طی هفته های اخیر همچنان تهدیدی برای این کشور هستند که تا حدود زیادی مردمش مصون نشده اند و نیز تهدیدی برای سیستم بهداشتی در آن به شمار می روند. اما با وجود این، نیامی پایتخت آرام است و هیچ دلیل و مدرکی برای شیوع شدید کرونا در آن برخلاف بسیاری از کشورهای آفریقایی دیگر وجود ندارد.

اواسط ماه ژوئن نیجر که جمعیت اش 24 میلیون نفر است اعلام کرد که از زمان ثبت نخستین مورد کرونا در این کشور در ماه مارس سال گذشته(2020) 194 مورد فوتی و نزدیک به 5هزار و 500 مورد ابتلا را ثبت کرده است.

اوضاع در نیجر به گونه ای پیش رفت که در اواخر ماه می دولت این کشور تصمیمی غیرعادی گرفت و 100هزار دوز آسترازنکا را به ساحل عاج قرض داد. ساحل عاج یک کشور دیگر در غرب آفریقاست که جمعیت اش تقریباهم اندازه نیجر است اما مساحت نیجر چهار برابر آن است و تعداد موارد ابتلا در آن ده برابر بیشتر از نیجر است. به لحاظ واکسیناسسیون داخلی نیز دولت نیجر اولویت را به مصونیت کارکنان بخش های اصلی داد و تعداد اندکی از عامه مردم واکسن زدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: