کد خبر: ۸۹۳۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۴
تعداد بازدید: ۲۸۵
نمایندگان در نشست علنی مجلس شورای اسلامی، امروز (یکشنبه ۲۷ تیر)، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور را مجاز به دریافت کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای توسعه مراکز آموزشی دانستند.
با موافقت نمایندگان صورت گرفت؛ مجوز مجلس به سازمان فنی و حرفه ای برای دریافت کمک های نقدی و غیر نقدی جهت توسعه مراکز آموزشیبه گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، به نقل از خبرگزاری خانه ملت؛  نمایندگان در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد لایحه نحوه کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، با اصل ماده واحده این لایحه با ۱۸۱ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۸ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.
در ماده واحده این لایحه آمده است:
سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مجاز است به‌منظور گسترش و بهسازی مهارت‌آموزی و فراهم کردن زمینه‌های ایجاد اشتغال پایدار در کشور، کمک‌های نقدی و غیرنقدی و هدایای اشخاص حقیقی و حقوقی را دریافت و برای احداث، تعمیر، توسعه، بازسازی و تجهیز مراکز آموزشی مربوط با اولویت نیازهای مصرفی مهارتی شامل مواد مصرفی و ابزار کارگاهی برای آموزش های عملی کشور مصرف کند. استفاده از کمک های مذکور برای توسعه تشکیلات و پرداخت هزینه‌های پرسنلی ممنوع است.
بر اساس تبصره ۱ ماده واحده این لایحه؛ ‌تمام وجوه اهداءشده به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود و حداکثر ظرف مدت یک ماه معادل صددرصد آن در قالب بودجه سنواتی در اختیار سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور قرار می‌گیرد تا در محل مورد نظر اهداکننده و در اولویت بعدی به ترتیب در مناطق محروم و مناطق دیگر به مصرف برسد و کمک های غیرنقدی اعم از کالا و تجهیزات و یا املاک و بناهای احداثی توسط خیّرین با موافقت (خیر بنا) و در محل مورد نظر ایشان به عنوان اموال دولت (با ذکر نام خیّر) ثبت و بهره‌برداری می‌شود.
بر اساس تبصره ۲ ماده واحده این لایحه؛ ‌‌درآمدهای حاصله سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از محل خدمات آموزشی و فرهنگی، خدمات مشاوره، صدور، تمدید و تعویض گواهینامه ها و پروانه ها، اختصاصی تلقی می شود و به صورت صددرصد توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تخصیص می یابد.
بر اساس تبصره ۳ ماده واحده این لایحه؛ ‌‌ ‌آیین نامه اجرایی این قانون ظرف مدت سه‌ماه پس از ابلاغ، توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه می شود و به تصویب هیئت وزیران می رسد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: