کد خبر: ۸۹۳۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
تعداد بازدید: ۲۹۹
آتش‌نشانان روز شنبه اعلام کردند که آتش‌سوزی گسترده حداقل ۴۰۰ هکتار از یک پارک طبیعی کاتالونیا را در نزدیکی مرز فرانسه و اسپانیا ویران کرده است.

به گزارش خبرداغ به نقل از یورونیوز: آتش‌نشانان روز شنبه اعلام کردند که آتش‌سوزی گسترده حداقل ۴۰۰ هکتار از یک پارک طبیعی کاتالونیا را در نزدیکی مرز فرانسه و اسپانیا ویران کرده است.

مسئولان ایالت کاتالونیا اعلام کرده‌اند که این آتش‌سوزی به دلیل به بیرون پرت کردن ته‌سیگار روشن توسط یک راننده خودروی عبوری رخ داده است.

در حال حاضر، بیش از ۲۰۰ آتش‌نشان با پشتیبانی هوایی چندین بالگرد و هواپیما در تلاش برای غلبه بر آتش هستند. تا کنون همچنین ۳۵۰ نفر از جمله ساکنان چندین روستای کوچک و ساکنان یک ارودگاه محلی توسط آتش‌نشانان به مکان‌های امن منتقل شده‌اند.

این آتش سوزی که از روز جمعه آغاز شده به دلیل شرایط ناپایدار جوی هنوز کنترل نشده است.

اسپانیا به عنوان دومین مقصد بزرگ گردشگری در جهان قبل تا پیش از همه‌گیری کرونا، تابستان هر سال به دلیل غلبه آب و هوای گرم و خشک با آتش‌سوزی عمده در جنگل‌های خود مواجه می‌شود. کارشناسان معتقدند که با گرم‌تر شدن هوای کره زمین این تهدید شدیدتر می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: