کد خبر: ۸۹۲۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸
تعداد بازدید: ۴۱۱
در نامه‌ای از سوی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی
مراتب ثبت هشت اثر در فهرست میراث‌فرهنگی ناملموس ملی از سوی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استاندار کرمان ابلاغ شد.

به‌گزارش خبرداغ به نقل از  میراث‌آریا، در نامه دکتر علی‌اصغر مونسان خطاب به علی زینی‌وند استاندار کرمان آمده است: 

«در اجرای ماده یک از قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری مصوب سال ۱۳۸۲ و مواد ۱۱ و ۱۲ از قانون الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی حفظ میراث‌فرهنگی ناملموس مصوب سال ۱۳۸۴ و مواد دو و سه آیین‌نامه اجرایی قانون مذکور مصوب ۱۳۸۷/۱۱/۶ هیئت‌وزیران و با رعایت مقررات آیین‌نامه اجرایی مذکور، میراث‌فرهنگی ناملموس با عنوان «شیوه سنتی تقسیم گردو» به شماره ۲۲۴۹، «شیوه سنتی آبیاری و تقسیم آب کشاورزی در شهداد» به شماره ۲۲۵۲، «فن تهیه سرمه مغز معزآباد» به شماره ۲۲۵۱، «خوس‌بافی یا تلی‌بافی» به شماره ۲۲۵۲، «آیین سنتی بی‌بی دن در روستای دارستان» به شماره ۲۲۵۳، «مهارت ساخت لوپت؛ عروسک بومی محلی شهرستان رابر» به شماره ۲۲۵۴، «مهارت پخت آب روغنو (کاچی)» به شماره ۲۲۵۵، «مهارت تهیه سفیدآب (روشور)» به شماره ۲۲۵۶ در تاریخ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰ در فهرست ملی میراث‌فرهنگی ناملموس به ثبت رسیده است. هرگونه اقدام که موجب حفظ و احیای این میراث شود، مورد تأکید است. 

خواهشمند است، دستور فرمایید مراتب برای اطلاع و اجرا به مقامات و مسئولان ذی‌ربط ابلاغ و از نتیجه اقدام این وزارتخانه را مطلع کنند. »


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: