کد خبر: ۸۹۲۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
تعداد بازدید: ۲۶۸
بارش های تابستانه حاصل از فعالیت سامانه بارشی موسوم به «مونسون» و جاری شدن سیلاب، دریاچه بختگان نی ریز را پس از یک دوره تشنگی، باتلاقی کرده است.

به گزارش خبرداغ به نقل از مهر : مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز صبح شنبه گفت: بر اثر بارش‌های تابستانه که از عصر چهارشنبه در این شهرستان آغاز شد یکی از خشک‌رودهای فصلی این شهرستان در منطقه حاجی‌آباد بخش مرکزی نی ریز پرآب و به دریاچه بختگان سرازیر شد.

علیرضا بصیری با اشاره به اینکه در حال حاضر در منطقه حاجی آباد شهرستان نی ریز ایستگاه هواشناسی وجود ندارد، تصریح کرد: بر اساس برآوردها باید در این بازه زمانی ۲۰ تا ۳۰ میلی متر باران در این منطقه باریده باشد که باعث چنین سیلابی شده باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیان کرد: آب خشک رود فصلی روستای حاجی آباد از طریق ارتفاعات جنوب غربی نی ریز، همجوار با شهرستان استهبان، به جنوب دریاچه بختگان سرازیر می‌شود.

بصیری تاکید کرد: طبق پیش بینی‌های هواشناسی این بارش‌ها به صورت پراکنده و تا روز چهارشنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت.

دبیر شورای کشاورزی شهرستان نی ریز ابراز کرد: با توجه به وضعیت تشنگی و خشکی دریاچه بختگان این بارندگی تأثیر تأثیر محسوسی در روند سیراب شدن این دریاچه نخواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: