کد خبر: ۸۹۲۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴
تعداد بازدید: ۲۵۲
یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: به نظر می‌رسد در دولت سیزدهم حضور جمهوری اسلامی در منطقه نقش بیشتری خواهد گرفت و ایران در تقابل با حضور آمریکا و اسرائیل در منطقه غرب آسیا واکنش‌های جدی تری نشان می‌دهد.

هانی زاده، کارشناس مسائل بین الملل: سیاست خارجی رئیسی مبتنی بر تعامل با جهان در چارچوب برجام است/ دولت بعدی در منطقه فعال‌تر می‌شودبه گزارش خبرداغ به نقل از دانشجو: حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل در خصوص اولویت‌های وزارت خارجه در دولت سیزدهم گفت: به نظر می‌رسد سیاست خارجی دولت رئیسی مبتنی بر دو مقوله مهم است اولی تعامل با جهان در چارچوب برجام به شرط آنکه این تعامل یک سویه نباشد بلکه با حفظ الگو‌های اسلامی، ایرانی و ارزش‌های ملی بخش مهمی از سیاست خارجی دولت سیزدهم است.

وی ادامه داد: قطعا امتیازدهی از اجزای سیاست خارجی دولت سیزدهم نخواهد بود اگر چه دولت روحانی نیز تلاش‌هایی در حوزه سیاست خارجی داشته که موفق هم بوده است، اما این امتیاز دهی یک طرفه و تنها از سوی ایران بوده است، اما در دولت سیزدهم قطعا امتیاز در برابر امتیاز خواهد بود.

هانی زاده ادامه داد: مذاکره چالشی و جدی از دیگر اجزای سیاست خارجی دولت رئیسی است که قطعا برمبنای لغو کامل تحریم‌ها می‌باشد و اگر این اتفاق رخ ندهد دولت آینده چارچوب‌هایی را برای خروج از برجام ارایه خواهد داد.

این کارشناس مسائل بین الملل مقوله دیگر پیش رو در دولت سیزدهم را موضوعات منطقه‌ای دانست و خاطر نشان کرد: سیاست‌های دولت در این حوزه نیز برمبنای سیاست‌های میدانی و مقاومتی است که به طور مصداقی می‌توان به حفظ محور مقاومت، کمک به مردم سوریه، لبنان، فلسطین، یمن و عراق اشاره کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: حضور جمهوری اسلامی در منطقه نقش بیشتری خواهد گرفت و ایران در تقابل با حضور آمریکا و اسرائیل در منطقه غرب آسیا واکنش‌های جدی تری نشان می‌دهد و در راس امور خود کمک به محور مقاومت را نیز قرار خواهد داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: