کد خبر: ۸۹۱۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
تعداد بازدید: ۶۳۴
با اعلام برنامه مسابقات تیم ملی در راه جام جهانی قطر، مسابقات لیگ برتر فوتبال در فصل آینده با وقفه‌های متعددی رو به رو می‌شود.

فصل آینده لیگ برتر چقدر طول می‌کشد؟به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا: مسابقات دور پایانی مرحله انتخابی جام جهانی 2022 قطر در قاره آسیا ظهر امروز قرعه کشی شد و برنامه مسابقات همچنین مشخص شد.

درحالیکه مسابقات لیگ برتر فوتبال در فصل جاری بعد از تعطیلی یک ماهه مجددا از سر گرفته شده، در سال منتهی به جام جهانی بیشتر شاهد چنین وقفه‌هایی خواهیم بود. طبق قرعه مشخص شده، تیم ملی فوتبال کشورمان از تاریخ یازدهم شهریورماه و رویارویی با سوریه به صورت رسمی وارد این دور از مسابقات می‌شود.

پس از سوریه از اوایل شهریورماه، شاگردان دراگان اسکوچیچ تا تاریخ بیست و پنجم آبان‌ماه، یعنی بازی برگشت با سوریه، باید شش مسابقه برگزار کنند که حدود هر دو هفته یک بار تیم ملی یک بازی خواهد داشت.

مسابقات فصل جاری لیگ برتر فوتبال جمعه هشتم مردادماه به پایان می‌رسد و طبق برنامه پیشنهادی که سازمان لیگ به فیفا ارسال کرده بود، قرار است فصل آینده یعنی 01-1400 از تاریخ دوم مهرماه سال جاری آغاز شده و در تاریخ سی‌ام خردادماه سال آینده به پایان برسد.

تاریخ پیشنهادی سازمان لیگ به فیفا در اجرا کمی غیرواقعی به نظر می‌رسد چرا که فصل آینده به غیر از مسابقات لیگ، رقابت‌های جام حذفی هم وجود دارد و همینطور باشگاه‌های ایرانی باید در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا هم شرکت کنند که این تقویم بازی‌ها را با چالش رو به رو می‌کند و وظیفه سازمان لیگ را دشوار خواهد کرد که سال منتهی به جام جهانی را به نوعی پیش ببرند که تیم‌ها ضرر نکنند.

تیم ملی پس از بازی‌های فشرده تا آبان‌ماه برای دو ماه استراحت خواهد داشت و در بهمن ماه با دو بازی در تاریخ‌های هفتم و دوازدهم مقابل عراق و امارات به این مسابقات برمی‌گردد. شاگردان اسکوچیچ در سال 1400 دیدار دیگری نخواهند داشت تا اینکه در سال بعد باید در چهارم و نهم فروردین ماه مقابل کره جنوبی و لبنان مصاف بدهند.

به نظر می‌رسد حدود یک ماه بعد از پایان مسابقات تیم ملی در گروه A، مرحله گروهی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا به صورت متمرکز برگزار خواهد شد که حدود سه هفته طول می‌کشد و دور از ذهن نیست که فکر کنیم شاید تا آن زمان لیگ برتر هنوز در نیمه راه باشد! بنابراین لیگ فصل بعد هم احتمالا تا اواخر مرداد یا اوایل شهریور سال آینده ادامه خواهد داشت و پایان در خردادماه از این نظر، بعید به نظر می‌رسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: