کد خبر: ۸۹۱۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
تعداد بازدید: ۲۲۹
رئیس جمهور گفت: شهید بهشتی آن قدر مظلوم بود که در جلسات خصوصی نمی شد از ایشان تعریف کرد. در جریان نهضت اسلامی ما همیشه کنار هم بودیم و هیچ جا در مسجد و دانشگاه نمی شد و ایشان مظلوم غیر قابل دفاع بود. اینقدر جو را مسموم کرده بودند که کسی توان و جرات دفاع نداشت.

با توطئه بمب‌گذاری در حزب جمهوری می‌خواستند کشور از هم بپاشد/ شهید بهشتی آن قدر مظلوم بود که کسی جرات دفاع از ایشان را نداشتبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حسن روحانی در جلسه امروز هیات دولت گفت: روزهای اولیه تیرماه همواره برای ما یادآور روزهای سخت در سال ۱۳۶۰ و همچنین روزهای جنایت متجاوزین در سال ۱۳۶۶ است در هفتم تیرماه ۱۳۶۰ دشمنان این انقلاب و مردم توطئه بزرگی را علیه کشور طراحی کردند و به وسیله مزدورانشان در مقر حزب جمهوری اسلامی جایی که تعداد زیادی از نمایندگان مجلس و مسئولین قوه قضائیه و اجتماعی از سه قوه بود که یکشنبه غروب آنجا جمع می شدند در آن جلسه میخواستند در مورد رئیس جمهور آینده بحث کنند، بمبگذاری کردند.  توطئه بزرگ علیه بزرگان این نظام بسیار عظیم بود و می‌توانست بیشتر هم باشد چرا که برخی مسئولین در آن جلسه حضور نداشتند و روز قبل رهبر انقلاب مورد سوءقصد قرار گرفتند و در بیمارستان بستری بودند. برخی هم آمده بودند دم در ورودی با انفجار روبرو شدند فاجعه بزرگی بود. 

وی افزود: توطئه،‌ توطئه جهانی بود علیه ایران و کشورهای بزرگ غربی در این طراحی شرکت داشتند و منافقین به عنوان مزدوران آن‌ها وارد عمل شدند. ظاهر این بود که با آن انفجار مجلس و دولت و قوه قضائیه با مشکل بزرگ روبرو می شود و قوا از کار می‌افتند. بنابراین کشور از هم می پاشد و آن‌ها می توانند با شورش در داخل کشور نظام را از بین ببرند. دو عامل بسیار مهم بود که این توطئه بی اثر شود البته فاجعه بزرگ بود. یکی وجود و حضور امام، تصمیم،‌بیان و روحیه امام بود که در واقع وقتی امام زنده است هر مشکل و هر فاجعه ای به صورتی قابل حل است و امام به خوبی آن‌روزها را مدیریت کردند و از شهید بهشتی به عنوان یک ملت یاد کردند و ایشان مظلومیت فوق العاده‌ای داشتند که البته افراد دیگری هم بعدا مظلوم واقع شدند.

وی ادامه داد: شهید بهشتی آن قدر مظلوم بود که در جلسات خصوصی نمی شد از ایشان تعریف کرد. در جریان نهضت اسلامی ما همیشه کنار هم بودیم و هیچ جا در مسجد و دانشگاه نمی شد و ایشان مظلوم غیر قابل دفاع بود. اینقدر جو را مسموم کرده بودند که کسی توان و جرات دفاع نداشت. آن مظلوم بلندمرتبه به مقامش رسید. ایشان از دهه ۳۰ به دنبال جذب نیرو بود و هم در میان دانشجویان و هم آن‌ها که در حوزه علمیه قم درس می خواندند جوان‌های بسیار زیادی را تربیت کرد به دانشگاه‌ها فرستاد و نیروی انسانی را ساخت و تشکیلات را در میان مذهبیون و دانشگاه‌ها رواج داد و این جدای نقش ایشان در انقلاب و تدوین قانون اساسی داشت. به روان بلند و پاک ایشان و ۷۲ یار ایشان درود می‌فرستیم. الحمدالله این مسیر و راه علی رغم آن سختی ادامه پیدا کرد و مقاومت و روحیه مردم با رهبری امام معجزه‌ای را در کشور شکل داد. وقتی مردم در تشییع پیکر ایشان شعار دادند «ایران پر از بهشتیه» به دشمن نشان داد مردم ما مقاوم هستند. در همان سال ۶۰ که بیشترین توطئه را علیه ما طراحی کردند ما بزرگترین پیروزی‌ها را در میدان نبرد به دست آوردیم و حصر آبادان در همان سال شکسته شد و طراحی عملیات فتح المبین هم در آن سال بود و بعد آزادی خرمشهر را داشتیم.  

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: