کد خبر: ۸۹۱۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۸
تعداد بازدید: ۳۹۴
علی دایی، با پیراهن تیم ملی چند گل به ثمر رسانده است؟

معمای گل شماره ۱۱۱علی داییبه گزارش خبرداغ به نقل از فوتبالی: علی دایی، با پیراهن تیم ملی چند گل به ثمر رسانده است؟

تمام آمارها حاکی از این است که شهریار فوتبال ایران 109 گل با پیراهن تیم ملی به ثمر رسانده و حالا کریس رونالدو هم به رکورد او رسیده است منتهی دایی در مصاحبه‌ای که با نشریه آس اسپانیا داشته، اعلام کرده که تعداد گلهای زده او برای تیم ملی، 111 گل بوده است.

یکی از گلهایی که مورد اشاره دایی است مربوط به بازی برگشت تیم ملی مقابل کره شمالی در مرحله انتخابی جام ملتهای آسیا در سال 2004 است. دیداری که تا دقیقه 60 و با گل علی دایی به سود تیم ملی در جریان بود اما به خاطر پرتاب نارنجک به داخل زمین، نیمه کاره ماند و نهایتا AFC نتیجه آن بازی را 0-3 به سود تیم ملی اعلام کرد.

در حالی که تکلیف گل 110 علی دایی مشخص است، معلوم نیست دیگر گل شهریار فوتبال ایران مربوط به کدام بازی است. برخی اخبار حاکی از آن بود که آن گل مربوط به دیدارهای تیم ملی در بازیهای آسیایی سال 2002 بوده منتهی داستان اینجاست که علی دایی در آن بازیها بیشتر از یک گل به ثمر رسانده است.

دایی در پیروزی 0-10 تیم ملی مقابل افغانستان دو گل زد و جلوی لبنان هم از روی نقطه پنالتی موفق به گلزنی شد. اگر قرار باشد آن گلها را هم به تعداد گلهای ملی دایی اضافه کنیم، او به جای 111 گل، 113 گل زده است هر چند که گفته می‌شود با توجه به اینکه در بازیهای آسیایی، تیمهای زیر 23 سال کشورها حضور داشتند( هر تیم می‌توانست از 3 بازیکن بالای 23 سال استفاده کند) گلهایی دایی در آن تورنمنت حساب نمی‌شود. اگر این موضوع صحت داشته باشد، باز هم این سوال مطرح است که ماجرای گل شماره 111 علی دایی چیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: