کد خبر: ۸۹۰۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
تعداد بازدید: ۱۱۴
دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ادامه داد: با توجه به گزارش ارائه شده برخی از احزاب و گروه‌های سیاسی علیرغم برگزاری کنگره سالیانه، مدارک و مستندات خودشان را به دبیرخانه ارائه ندادند، لذا ما تاکید داریم احزاب در مدت قانونی مدارک و مستندات خودشان را ارائه دهند.

احزاب در مدت قانونی مدارک و مستندات خود را ارائه دهند/ گزارشی از تخلف احزاب در انتخاباتنداشتیم/ فعالیت جبهه شورای هماهنگی اصولگرایان قم به مدت یکسال بلامانع استبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا،  حمزه امرایی در نشست خبری خود درباره جلسه امروز کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: چهارمین جلسه ماده ۱۰ قانون فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی در سال جدید برگزار شد که نقش‌آفرینی احزاب و جبهه‌های سیاسی در آن مورد بحث قرار گرفت.

وی ادامه داد: در جلسه کمیسیون تاکید بر حقوق قانونی و مسئولیت‌های حزبی تاکید شد و راهکارهایی هم در این راستا مورد بررسی قرار گرفت. استفاده از رسانه و خانه احزاب و افزایش فضای احزاب ملی و استانی هم مورد بحث قرار گرفت.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ادامه داد: با توجه به گزارش ارائه شده برخی از احزاب و گروه‌های سیاسی علیرغم برگزاری کنگره سالیانه، مدارک و مستندات خودشان را به دبیرخانه ارائه ندادند،  لذا ما تاکید داریم احزاب در مدت قانونی مدارک و مستندات خودشان را ارائه دهند.

وی ادامه داد: طبق بررسی‌های صورت گرفته فعالیت جبهه شورای هماهنگی اصولگرایان قم تشکلیل شده از حزب اسلامی قانون، جامعه اسلامی زینب و انجمن اسلامی فرهنگیان قم به مدت یکسال بلامانع است.

امرایی تاکید کرد: لذا ممکن است بعد از یکسال جبهه بخواهد ادامه فعالیت داشته باشد که باید درخواست تمدید به دبیرخانه ماده ۱۰ احزاب بدهد.

وی تاکید کرد: طبق قانون احزاب توقع داریم ما نقش‌آفرینی و اثرآفرینی احزاب و گروه‌های سیاسی را مشاهده کنیم.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب درباره حق رأی نمایندگان از سوی احزاب گفت: مطابق قانون سال ۹۵ کمیسیون ۷ عضو دارد که در حال حاضر نمایندگان دبیران احزاب فعلا حق رأی ندارند و هنگامی که قانون تغییر کند، ما هم آن را اجرایی خواهیم کرد.

وی درباره پرداخت یارانه به احزاب گفت: پیگیری‌ها انجام شده است و طبق شرایط و ضوابط قانونی عمل خواهیم  کرد.

امرایی گفت: زمانی ۲ میلیارد و زمانی دیگر ۶۰۰ میلیون به احزاب پرداخت شد و این بار هم باید منتظر شد که بودجه چقدر است.

وی بیان کرد: طبق قانون، احزاب ما حقوق قانونی و مسئولیت دارند و مشارکت افزایی در انتخابات از جمله نقش‌هایی است که از احزاب انتظار داریم و در انتخابات گزارشی از تخلف احزاب نداشتیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: