کد خبر: ۸۹۰۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
تعداد بازدید: ۲۸۴
رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از اجرای سومین مرحله طــرح سراسری مبــارزه بــا قـاچـاق کـالا و ارز و کشف بیش از یک هزار میلیارد و ۹۵۶ میلیون ریال کالای ممنوعه طی هفته گذشته خبر داد.

اجرای سومین مرحله طرح سراسری مبارزه با ورود کالای ممنوعه به کشور/ دستگیری بیش از یک هزار متهم و توقیف ۶۰۳ دستگاه خودروبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، سردار "محمدرضا مقیمی" در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در اجرای بـرنـامـه عملیاتی پلیس مبـارزه با قاچاق کالا و ارز، سومین مرحله طرح سراسری مقابله با قاچاق کالا طی هفته گذشته با اولویت مقابله با ورود کالاهای ممنوعه به کشور به عنـوان یکی از راهبـردهای عملیـاتـی به منظور شناسایی و انهدام شبکه های قاچاق سازمان یافته و ناامن کردن مبادی ورودی و خروجی، محل دپو و توزیع کالای قاچاق و ممنوعه، تشدیـد بـرخـورد بـا این پـدیـده شــوم در سراسر کشور با استفـاده از تمـامـی امکانات و ظرفیت رده های انتظامی و مرزبانی اجرا شد.

وی افزود: در این مرحله از طرح انواع کالای ممنوعه ، از قبیل تجهیزات دریافت از ماهواره، سیگار، استخراج گر رمز ارز دیجیتال، فرآورده های نفتی، لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی، دارو، خودرو و موتورسیکلت خارجی، چای، برنج، کیف و کفش، لوازم یدکی خودرو و مواد خوراکی و...کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: کارشناسان ارزش کشفیات قاچاق مذکور را بیش از یک هزار و ۹۵۶ میلیون ریال برآورد کردند و همچنین در این رابطه یک هزار و ۱۸۳ متهم دستگیر و ۶۰۳ دستگاه خودرو از قاچاقچیان توقیف شد.

سردار مقیمی عنوان کرد: متهمان دستگیر شده به همراه پرونده های متشکله برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی و کالاهای مکشوفه به سازمان اموال تملیکی تحویل شدند.

وی با تاکید بر لزوم منویات فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز "مدظله العالی" برای مبارزه با مفاسد اقتصادی و رونق تولید داخل اشاره کرد و یادآور شد: پیش بینی فساد اقتصادی، پیشگیری از اخلال در نظام مالی و نظارت بر فضای اقتصادی کشور و در نهایت ایجاد امنیت در حوزه اقتصادی از وظایف اصلی پلیس امنیت اقتصادی است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا با بیان اینکه با تمام توان و جدیت همواره با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی مقابله می کنیم از هموطنان خواست که در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت های غیرقانونی در این زمینه، مراتب را از طریق فوریت های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: