کد خبر: ۸۹۰۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷
تعداد بازدید: ۲۴۸۹
اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کردند، امتحان کنکور برای دروس تخصصی دو بار در سال برگزار شود و نتایج امتحانی که از لحاظ سوابق تحصیلی و اختصاصی کنکور سراسری گرفته می‌شود تا دو سال اعتبار داشته باشد.

تغییرات جدید در کنکور سراسری تصویب شدبه گزارش خبرداغ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری: در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی موضوع ساماندهی نظام سنجش و پذیرش کنکور در مقطع کارشناسی بررسی شد و از ۱۳ ماده این طرح، ۶ ماده مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و بررسی بقیه مواد به جلسات آتی موکول شد.

 

بر اساس مفاد مصوب شده که مقرر شد از سال ۱۴۰۲ اجرایی شود، سهم آموزش و پرورش در پذیرش کنکور به لحاظ سابقه تحصیلی ۶۰ درصد و سهم کنکور در دروس تخصصی ۴۰ درصد باشد و همچنین در کنکور سراسری دروس تخصصی و در سوابق تحصیلی دروس عمومی مورد ارزیابی و سنجش قرار بگیرد.

اعضای شورا همچنین مصوب کردند که امتحان کنکور برای دروس تخصصی ۲ بار در سال برگزار شود و نتایج امتحانی که از لحاظ سوابق تحصیلی و اختصاصی کنکور سراسری گرفته می‌شود تا ۲ سال اعتبار داشته باشد.

براساس مصوبه امروز شورای انقلاب فرهنگی دانشگاه‌های کشور هم می‌توانند برای پذیرش دانشجو حدنصاب معدل در نظر بگیرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: