کد خبر: ۸۹۰۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۲
تعداد بازدید: ۲۹۶
رئیسی در حرم مطهر رضوی:
رییس جمهور منتخب ایران در حرم رضوی تصریح کرد: دولت در نظام اسلامی خدمتگزار مردم است نه منت گذار و تمام کارگزاران باید خود را خادم ملت بدانند.

در نظام اسلامی «دولت» خدمتگزار مردم است نه منت‌گذاربه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر امروز با حضور در حرم مطهر رضوی در سخنرانی به مناسبت سالروز میلاد امام رضا(ع)، طی سخنانی گفت: خدا را شاکریم کنار مضجع تورانی امام رضا (ع) هستیم و در این مکان مقدس زائران و مجاوران گردهم آمدند. برای من به عنوان طلبه خدمتگزار افتخار بزرگی است که عرض سلام داشته باشم به مردم عزیز مشهد و خراسان رضوی و مردم بزرگوار فهیم و زمان شناس ایران اسلامی.

وی با بیان اینکه دو نوع شناخت شناسنامه ای و شناخت و معرفتی نسبت به مقام ولایت علی بن موسی الرضا(ع) وجود دارد، افزود: از امام بخواهیم معرفت و درک شناخت ایشان را برای ما ممکن بسازد. در پرتو نورانیت امام ما معرفت پیدا می کنیم.

رئیسی با بیان اینکه خداوند کرامت ذاتی به تمام انسان ها داده است، افزود :انسان کرامت ذاتی دارد و به همه انسان ها این کرامت داده شده است، اما کرامت اکتسابی هم وجود دارد که در سایه شناخت حجت خدا اتفاق می افتد. کرامت اکتسابی به تلاش، فکر، اندیشه و اخلاق نیاز دارد و مخصوص انسان هایی است که دل، ذهن و اخلاق را به حجت خدا مرتبط کرده اند، ما دنبال کسب این کرامت هستیم.

رییس جمهور منتخب ایران همچنین خاطرنشان کرد: دولت در نظام اسلامی خدمتگزار مردم است نه منت گذار و تمام کارگزاران باید خود را خادم ملت بدانند. ما می گوییم دوست داشتن مردم و باید بحث شود که مدیران به مردم محبت داشته و عاشق مردم باشند.

ادامه دارد...

گفتنی است این نخستین سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور منتخب و رئیس دولت آینده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: