کد خبر: ۸۸۹۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
تعداد بازدید: ۱۹۸
سخنگوی شورای نگهبان گفت: آنچه که وظیفه شورای نگهبان است در بحث انتخابات، پاسداری و صیانت از آرا مردم است و این وظیفه را در طول این مدت انجام داده است.

پاسداری و صیانت از آرای مردم وظیفه شورای نگهبان است/ حدود ده درصد بر تعداد تعرفه‌ها افزوده شد/ یک‌نفر ناظر از وزارت بهداشت در هر شعبه حضور خواهد داشتبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، عباسعلی کدخدایی در نشست خبری در آستانه انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، اظهار کرد: تعبیری که رهبری برای انتخابات فردا به کار بردند، «رویداد سرنوشت‌ساز» بود، رویدادی که انتخابات ۱۴۰۰ را رقم می‌زند؛ چهار انتخابات را در پیش داریم. آنچه که وظیفه شورای نگهبان است در بحث انتخابات، پاسداری و صیانت از آرا مردم است و این وظیفه را در طول این مدت انجام داده است.

وی افزود: ما علاوه بر بحث سلامت انتخابات که همیشه ملاکی اصلی برای شورای نگهبان بوده، سلامت مردم را نیز مدنظر داریم و به همین خاطر اقدامات مختلفی را انجام دادیم.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره بحث تعرفه‌ها ، گفت: از زمانی که طرح اولیه مطرح می‌شود باید با تایید شورای نگهبان برسد. مرحله بعدی مرحله چاپ تعرفه‌هاست که ناظرین ما ۲۴ ساعته به چاپ تعرفه‌ها، نظارت داشتند. حدود ده درصد بر تعداد تعرفه‌ها افزوده شد که نگرانی محدود بودن تعرفه را نداشته باشیم.

وی اضافه کرد: تدابیری اندیشیده شده که در مناطق ییلاقی نیز کمبود نداشته باشیم. این اطمینان را می‌دهیم که از سوی شورای نگهبان مشکل کمبود تعرفه را نخواهیم داشت.

کدخدایی بیان کرد: ما باید تدابیری برای رعایت سلامت مردم داشته باشیم و این کار از ابتدا بین کارشناسان ما وزارت کشور انجام شده است. روز گذشته نیز در این خصوص جلسه‌ای با حضور آیت‌الله جنتی و وزیر کشور داشتیم و این اطمینان را می‌دهیم که سلامت مردم حفظ شود و پروتکل‌ها رعایت شود. فاصله گذاری و‌ استفاده بیشتر از فضای خارجی شعب مدنظر است، یک‌نفر ناظر از وزارت بهداشت در هر شعبه حضور خواهد داشت. اثر انگشت حذف شده و احزار هویت از طریق الکترونیکی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از نکات دیگر بحث برگزاری انتخابات در خارج از کشور است؛ باید توجه داشته باشیم که بخشی از این کار به کشور مقابل مربوط است. در این خصوص تلاش گسترده‌ای صورت گرفته است.

وی گفت: حدود ۶۷ هزار شعبه در سراسر کشور پیش‌بینی کردیم که این میزان حدود ۷ درصد نسبت به انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ و ۲۲ درصد نسبت به انتخابات  مجلس افزایش داشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: