کد خبر: ۸۸۹۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۰
تعداد بازدید: ۳۰۶
قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌و‌گوی ویژه خبری:
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: سیاست‌هایی که ما در مورد آن صحبت می‌کنیم ابتدا با رای مردم جاری می شود. طبیعتا انتخابات رقابتی پرشور با یک رئیس‌جمهوری که پشتوانه رای مردمی بالا داشته باشد و با قدرتی که به پشتوانه رای مردم کسب می‌کند، مشکلات موجود را که خیلی عمیق هستند را باید حل و فصل کند و هم بتواند در عرصه بین المللی بعضی گره‌هایی که وجود دارد را باز بکند.

سیاست‌هایی که ما در مورد آن صحبت می‌کنیم ابتدا با رای مردم جاری می شودبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی امشب در آخرین برنامه تبلیغات انتخاباتی خود در گفتگوی ویژه خبری شرکت کرد.

وی در در پاسخ به این سوال که سالهاست تورم بالا داریم و این تورم افزایش پیدا کرده به ۴۰ درصد، ۵۰ درصد و سبب کاهش قدرت خرید و تغییر جمعیت دهک‌ها شده است. شما در برنامه هایتان اعلام کردید افراد را به سه دسته تقسیم می کنید کسانی که باید مالیات بدهند کسانی که یارانه بگیرند و کسانی که دخل و خرجشان تقریبا برابر است. آیا مدل تقویم جبران معیشت مردم همین است؟ اظهار کرد: سیاست هایی که ما در مورد آن صحبت می کنیم ابتدا با رای مردم جاری می شود. طبیعتا انتخابات رقابتی پرشور با یک رئیس جمهوری که پشتوانه رای مردمی بالا داشته باشد و با قدرتی که به پشتوانه رای مردم کسب می‌کند، مشکلات موجود را که خیلی عمیق هستند حل و فصل بکند و هم بتواند در عرصه بین المللی بعضی از گره هایی که وجود دارد را باز بکند.

وی افزود: در معیشت موضوع اشتغال را هدفگذاری می کنیم می خواهیم نرخ بیکاری که ۱۲، ۱۳ درصد حالا کمتر یا بیشتر اعلام می کنند این را کاهش بدهیم یا قدرت خرید را افزایش بدهیم یا یک سطح بالاتر تورم که یک مقداری خودش ساختارهای فقرزا را دارد و قدرت خرید را کم می کند، هزینه ها را افزایش می دهد و فاصله طبقاتی و فقر و نابرابری را بیشتر می کند کنترل کنیم.

قاضی زاده هاشمی تأکید کرد: برای همه اینها برنامه داریم. من از یک سطح بالاتری به مسئله نگاه کنم و آن اینکه چرا این امر اینقدر مزمن شده است. ما چه زمانی که تحریم نبودیم و فروش نفتی خوبی داشتیم قبل از انقلاب و بعد از انقلاب، درآمدهای نفتی هنگفتی داشتیم دچار بیماری هلندی می شدیم باز تورم را درست می کردیم چون زمانی که منابع نفتی مان کاهش پیدا کرده بود چه زمانی که دارایی داشتیم برای فروختن چه زمانی نداریم برای فروختن چه زمانی که اوراق می توانستیم بفروشیم کسری بودجه را مثلا تامین بکنیم چه زمانی که حتی توان فروش اوراق هم نداشتیم در تمام این مدت ما تورم را داشتیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: معلوم می شود که یک مسئله ای داریم که این مسئله مرتب دارد خلق تورم می کند. این یک مسئله نهادی و ساختاری است. یک وقتی باز این ساختار و نهاد را در خود حوزه اقتصاد دنبال می کنیم. می گوییم نظام پولی، بانکی، مالی، وضعیت تولید! وضعیت بهره وری ما در نظام تولید یک بحث بالاتر این هست که ما هزینه‌های اجتماعیمان چقدر هست؟

وی ادامه داد: باید ببینیم هزینه اداره کشور چقدر هست؟ اندازه دولت که ما مجبوریم تامین منابع بکنیم چقدر هست؟ سهم خدمات اجتماعی که داریم به مردم می دهیم و منابع مالی نیاز داریم برای تامین آن چقدر است؟ بعد شکاف طبقاتی چقدر هست؟ چون قدرت خرید را و قیمت گذاری را طبقات بالای جامعه تعیین می کنند. کسی که پول بیشتری دارد قیمت بازار را تعیین می کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: