کد خبر: ۸۸۹۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۵
تعداد بازدید: ۸۳۳
جمعه‌ای مطرح کرد؛
مشاور وزیر کشور گفت: در قانون انتخابات ریاست جمهوری زمانی برای انصراف افراد تعیین نشده است و حتی فرد میتواند در روز رای گیری هم انصراف دهد

تا این لحظه فقط نامه انصراف مهرعلیزاده به وزارت کشور رسیده است/ نامزدها روز انتخابات هم می‌توانند انصراف دهندبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، روح الله جمعه‌ای درباره قانون انصراف نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از رقابت‌های انتخاباتی گفت: طبق ماده ۵۵ قانون انتخابات هر داوطلبی بخواهد انصراف دهد باید انصراف خودش را شخصاً یا توسط نماینده تام الاختیار خودش به صورت کتبی به وزارت کشور اعلام کند.

مشاور وزیر کشور تاکید کرد: تا زمانی که نامزدهای انتخابات به طور رسمی انصراف خودشان را ندهند، از لحاظ رسمیت این انصراف شناخته شده نیست.

وی خاطرنشان کرد: تا این لحظه که با شما صحبت می‌کنم فقط آقای مهرعلیزاده فراینده رسمی انصرافش را طی کرده است.

جمعه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا زمان برای انصراف نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در قانون پیش‌بینی شده است یا خیر، گفت: قانون زمانی را برای انصراف افراد پیش‌بینی نکرده است، یعنی اشخاص حتی روز رای‌گیری هم می‌توانند انصراف دهند.

وی ادامه داد: دیر اعلام کردن برای وزارت کشور دردسرهایی دارد اما قانون زمانی را برای اعلام انصراف پیش‌بینی نکرده است.

مشاور وزارت کشور در پاسخ به اینکه چرا با وجود انصراف علیرضا زاکانی از حضور در رقابت انتخابات ریاست جمهوری باز هم مستند وی از صدا و سیما پخش می‌شود، گفت: آقای زاکانی انصرافش را اعلام رسانه‌ای کرده است و زمانی انصراف رسمیت پیدا می‌کند که طبق قانون شخصاً یا نماینده تام الاختیار متن مکتوب انصرافش را به وزارت کشور بدهد و ثبت کند.

وی تاکید کرد: تا زمانی که ایشان به طور رسمی انصرافش تقدیم وزارت کشور نشده است، می‌تواند فعالیت تبلیغاتی خودش را انجام دهد و ایشان نامزد محسوب می‌شود.

جمعه‌ای درباره زمان ارسال نامه مهرعلیزاده به وزارت کشور گفت: نامه آقای مهرعلیزاده صبح رسید به وزارت کشور و من اطلاعی از اینکه مستند ایشان پخش شد یا نشد ندارم این قضیه مربوط به صدا و سیما می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: