کد خبر: ۸۸۹۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶
تعداد بازدید: ۳۱۴
سخنگوی ناجا خبر داد؛
معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا با تاکید بر این که نیروی انتظامی آمادگی ۱۰۰ درصدی برای تحقق نظم و امنیت انتخابات دارد، اذعان داشت: ۳۰۰ هزار نیروی پلیس و بسیج امنیت انتخابات را تامین خواهند کرد.

آمادگی ۱۰۰ درصدی نیروی انتظامی برای انتخابات/ ۳۰۰ هزار نیروی پلیس و بسیج امنیت انتخابات را تامین می‌کنندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، سردار مهدی حاجیان، در خصوص اقدامات پلیس برای هر چه بهتر برگزار شدن انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: نیروی انتظامی به عنوان نیرویی که وظیفه حفظ امنیت داخلی را برعهده دارد در همه حوزه ها باید نقش خود را به خوبی و درستی ایفا کند.

وی افزود: انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در روز جمعه ۲۸ خرداد ماه بسیار ارزشمند است که مردم آینده کشور را با رای خود تعیین کرده و از طرف دیگر آینده بهتر و با شکوه تری را برای خود رقم می زنند به همین دلیل بنده نیز از طرف نیروی انتظامی همه مردم را به حضور پرشور در انتخابات دعوت کرده و اطمینان خاطر می دهم که نیروی انتظامی با تمام توان خود امنیت انتخابات را تامین خواهد کرد.

سخنگوی ناجا در ادامه یادآور شد: حوزه ماموریتی پلیس از مرز تا مرکز است و بیش از ۸ هزار کیلومتر مرز را مرزبانی می کند، همچنین در حوزه امنیت داخلی در شهرها و روستاها این وظیفه بزرگ را برعهده دارد.

سردار حاجیان اظهار داشت: به تناسب همین ماموریت در بحث انتخابات از دی ماه سال گذشته قرارگاه پیشگیری را برای جلوگیری از هر گونه اتفاق امنیتی تشکیل شده و امروزه نیروی انتظامی آمادگی کامل دارد تا انتخابات را در آرامش کامل برگزار کند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، وی اضافه کرد: برای این رویداد بزرگ بیش از ۳۰۰ هزار نیرو آماده باش و آماده به کار هستند که در تمامی ۶۸ هزار و ۹۶۹ شعب اخذ رای( که بیش از ۱۵ هزار شعبه آن سیار است) حاضر خواهند شد.

معاون اجتماعی ناجا یادآور شد: نیروی انتظامی قاعدتا در همه شعب حضور خواهد داشت و براساس قانون ماده ۷۹ انتخابات وظیفه برقراری امنیت در حوزه انتخابیه و صندوق آرا مردم و تامین امنیت را عهده دار است، طبق همین ماده نیروی انتظامی می تواند از کمک سایر نیروهای مسلح از جمله ارتش و سپاه برای امنیت انتخابات استفاده کند به طوری که با بسیج و سپاه پاسداران تعاملات خوبی صورت گرفته که ماحصل آن کمک گرفتن از بسیج برای تامین نیروی بوده است از طرف دیگر ۳۰۰ هزار نیرو نیز برای احتیاط پیش بینی کرده ایم .

سردار حاجیان اذعان داشت: نیروی انتظامی امنیت انتخابات را برقرار می کند ولی برنامه های جاری و ساری خود را دارد و خدماتی که به مردم می دهد کماکان پابرجاست و تامین امنیت صندوق آرا و انتخابات هیچ تاثیری بر دیگر ماموریت های نیروی انتظامی ندارد بنابراین ساختار ناجا بسیار انعطاف پذیر است و آمادگی کامل را برای تامین نظم و امنیت انتخابات خواهد داشت و به مردم این اطمینان خاطر را می دهیم که با خیال راحت با حضور پرشور و گرم خودشان پیروزی بزرگی را برای ایران اسلامی رقم خواهند زد.

وی افزود: ماموریت بزرگی که برعهده نیروی انتظامی گذاشته شده ماموریت از مرز تا مرکز است یعنی به پهنای جغرافیایی ایران اسلامی نیروی انتظامی ماموریت دارد بنابراین تامین امنیت می تواند در هر حوزه ای به دولت کمک کند چون توسعه سیاسی؛ اقتصادی و اجتماعی مبنایش امنیت است لذا باید سرمایه گذاری خوبی در حوزه امنیت صورت گیرد تا این اهداف محقق شود.

سخنگوی ناجا گفت: نیروی انتظامی مجری حوزه امنیت است و دولتها باید سرمایه گذاری در امنیت را انجام دهند طبیعتا هر چقدر بیشتر در این حوزه سرمایه گذاری کنیم رفاه و آسایش بیشتری به دنبال خواهد داشت.

سردار حاجیان گفت: در حوزه قانونی، مجلس شورای اسلامی باید خلاءهای قانونی در راه اختیارات نیروی انتظامی را رفع کند و در حوزه تسهیل ماموریت پلیس که نیاز به سرمایه گذاری، تجهیزات و امکانات دارد عمل کند تا اهداف امنیتی بیشتری محقق شود البته دولت نیز باید زیرساخت های آن را فراهم کند تا مردم نتیجه این امر را در حوزه امنیت لمس کنند.

اقدامات امید آفرین پلیس برای برگزاری انتخابات

وی در ادامه یادآور شد: براساس دستوری که از دو ماه پیش سردار اشتری، فرمانده ناجا به نیروهای انتظامی سراسر کشور ابلاغ کردند نیروی انتظامی موظف است خدمات بهتری به مردم بدهد البته این اقدامات صرفا برای انتخابات نیست و نیروی انتظامی به دنبال این است که هر چه بهتر و سریعتر بتواند به مردم خدمات بدهد.

سخنگوی ناجا اظهار داشت: سردار اشتری فرمودند در حوزه راهور اقدامات خوبی صورت گرفته است به طوری که در حوزه هوشمند سازی اقدامات خوبی در دستور کار قرار دارد چون در سال ۳۲ میلیون خدمت از طریق راهور به مردم عزیز ایران در سراسر کشور ارائه می گردد.

سردار حاجیان بیان کرد: در حوزه نوبت دهی شماره گذاری اقدامات خوبی صورت گرفته است، یکی از اقدامات مورد نظر که رئیس پلیس راهور اعلام کرد که بنده نیز خدمت مردم عزیز ایران اعلام می کنم این است که در بحث ترخیص خودروها و موتور سیکلت هایی که در پارکینگ متوقف شده اند اقدامات خوبی صورت گرفته و دستور سردار فرماندهی ناجا این است که مردم می توانند با مراجعه به پلیس به علاوه ۱۰ کار ترخیص خودروها و موتور سیکلت های خود را انجام بدهند و حتی مبنای هزینه پارکینگ ها براساس نرخ سال ۹۴ پیش بینی شده است که هزینه ترخیص وسیله خودشان بسیار کم است وجریمه های که به علت عدم پرداخت دو برابر شده و به همان اصل جریمه برگشته و حتی بخشش جریمه ها نیز در دستور کار قرار گرفته است.

معاون اجتماعی ناجا در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص برنامه های نیروی انتظامی در هفته ناجا نیز گفت: نیروی انتظامی برای هفته ناجا که در مهرماه قرار دارد برنامه های بسیار خوبی را با تفاهم صداو سیما صورت خواهد داد تا خدمات خوبی به مردم داده شود و مردم نیز بارها با مراجعه به نیروی انتظامی پیگیر هفته ناجا شدند چون مردم پلیس را خدمتگزار خودشان می دانند به طوری که با توجه به نظر سنجی های صورت گرفته در بین دستگاهها مختلف مردم بیشترین رضایت را از نیروی انتظامی کشور دارند.

وی افزود: نیروی انتظامی در مرزها، شهرها، جاده ها و تعطیلات و ایام کرونا همواره در آماده باش ۱۰۰ درصد بوده و این آمادگی ۱۰۰ درصدی را نیز برای برگزاری امن انتخابات ۱۴۰۰ داریم چون این آمادگی مقطعی نبوده و همواره وجود داشته است.

سردار حاجیان گفت: با تمام نهادهایی که در روز انتخابات ماموریت دارند همکاری می کنیم و یکی از مراجع ۴ گانه استعلام صلاحیت ها، نیروی انتظامی است ولی تصمیم گیرنده در این امر نیست و همه کاندیداهای شورای اسلامی شهر و روستا، مجلس و ریاست جمهوری و... را استعلام کردن کار بسیار بزرگی است که با همکاری مجلس، وزارت کشور و شورای نگهبان صورت می گیرد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی گفت: سامانه ارتباطی پلیس یا همان ۱۱۰ به صورت ۲۴ ساعته این آمادگی را دارد که مردم هرگونه مسائلی که مخل امنیت انتخابات است را به اطلاع نیروی انتظامی برسانند هر چند که نیروی انتظامی اشراف اطلاعاتی کاملی در این امر دارد.

وی در پایان گفت: به عنوان سخنگوی نیروی انتظامی از مردم استدعا داریم در همه ماموریت ها خدمتگزاران خود را همراهی کنند چون پلیس خدمتگزار مردم است بنابراین از طریق تعامل و همکاری می توانیم امنیت را در تمامی عرصه ها تامین کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: