کد خبر: ۸۸۹۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
تعداد بازدید: ۱۸۵
سخنگوی قوه قضاییه گفت: عدم حضور در انتخابات خواست دشمن و زیان و خسارت محض است اما مردم انقلابی ایران در حساس‌ترین برهه‌های تاریخ نشان دادند که در ناامید کردن دشمن حماسه سازند.

برخی افراد در پرونده انتشار فایل صوتی ظریف ممنوع‌الخروج شدند/ رأی پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی به زودی صادر می‌شودبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، غلامحسین اسماعیلی در چهل و پنجمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن تبریک دهه کرامت و ایام میلاد حضرت فاطمه معصومه (س)، اظهار کرد: دهه کرامت بیانگر لطف و عیانت امام مهربان و خورشید خراسان بر ایران زمین و عالم هستی است. دهه کرامت یادآور مفاهیمی بلند، سازنده و ارزشمند است. این دهه یادآور لطیف‌ترین علایق برخاسته از مهر و وفای یک خواهر به مقام شامخ و معنوی یک برادر است. دهه کرامت تداعی‌کننده، عزم و اراده زنان بزرگ و بانوان آسمانی در حمایت از حق و حقیقت در جهان اسلام و بشریت است.

وی افزود: انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و میان دوره‌ای مجلس و میان دوره‌ای خبرگان و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را در پیش رو داریم؛ انتخابات یعنی انجام تکلیف، احقاق حق و ستاندن حق خویش. عدم حضور در انتخابات خواست دشمن و زیان و خسارت محض است اما مردم انقلابی ایران در حساس‌ترین برهه‌های تاریخ نشان دادند که در ناامید کردن دشمن حماسه سازند. ان‌شاالله در جمعه این هفته مردم ما با حضوری حماسی، حماسه‌ای دیگر می‌آفرینند.

سخنگوی دستگاه قضا بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که دعوت به حضور وظیفه عمومی و همگانی است. اینجانب نیز به نوبه خود و به عنوان یک شهروند،‌ مصرانه از تمامی شهروندان عزیز دعوت می‌کنم که حتماً در انتخابات جمعه ۲۸ آذر حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه در آستانه هفته قوه قضاییه قرار داریم، گفت: این هفته را به همه همکاران خدوم و زحمت‌کش خانواده بزرگ قوه قضاییه تبریک عرض می‌کنم و از زحمات آنها قدردانی می‌نمایم.

سخنگوی قوه قضائیه بیان کرد: در این نشست به صورت کاملاً اختصاری اشاره‌ای می‌کنم به عملکرد شوراهای حل اختلاف و عملکرد حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم  قوه قضاییه؛ همکاران عزیز ما و خدمتگزاران بی‌ادعای شوراهای حل اختلاف که از آنها تشکر می‌کنم، در سال ۱۳۹۹ حدود ۴ میلیون و ۳۶۳ هزار و ۱۸۳ پرونده را رسیدگی کردند که این تعداد نسبت به پرونده‌های سال گذشته با رشد ۱۶ درصدی مواجه بوده است. در سال ۱۳۹۹ یک میلیون پرونده منجر به صلح و سازش شده است. درصد صلح و سازش نیز نسبت به سال گذشته ۲.۵ درصد افزایش داشته است.

اسماعیلی ادامه داد: پاداش شوراهای حل اختلاف رشد ۲.۵ برابری داشت. امیدواریم در سال ۱۴۰۰ قدم‌های بیشتری برای پرسنل شوراهای حل اختلاف برداشته شود که این برای ۱۳ هزار و ۸۹۰ نفر از پرسنل بیمه تامین اجتماعی لحاظ شد. اقدام موثری که در سال ۱۳۹۹ برای شوراهای حل اختلاف انجام شد، تدوین قانون جدید شوراهای حل اختلاف بود.

وی در خصوص فایل صوتی ظریف گفت: پرونده‌ای در دادسرای عمومی و انقلاب تشکیل شده و از افراد متعددی به عنوان مطلع تحقیق شده و برخی از افراد که در مظان اتهام بودند، ممنوع‌الخروج شدند و برخی با قرار تامین آزاد هستند. تحقیقات در ارتباط با این موضوع توسط دادسرای عمومی و انقلاب تهران در حال انجام است و به محض کامل شدن تحقیقات، نتیجه را اعلام خواهیم کرد.

اسماعیلی در خصوص پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی و اعلام موضع دولتمردان کشور اوکراین نیز گفت: مرجع صالح برای رسیدگی به این موضوع مراجع قضایی جمهوری اسلامی ایران هستند و این مرجع در تقسیم صلاحیت‌ها در حوزه سازمان قضایی نیروهای مسلح قرار گرفته یکی از رسیدگی‌های  دقیق را دادسرای نظامی انجام داده است. پرونده با کیفرخواست به دادگاه ارسال شده و به زودی رأی صادر خواهد شد. مواضع حقوقی و قضایی اجازه نمی‌دهند که کشوری دیگر در روند رسیدگی ما دخالت کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: