کد خبر: ۸۸۹۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۸
تعداد بازدید: ۲۶۲
این روزها که حال و هوای کشور به‌واسطه انتخابات‌های ریاست‌جمهوری، شوراهای شهر و روستا و در برخی مناطق، مجلس خبرگان رهبری و میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، رنگ و بوی سیاست و سیاست‌ورزی دارد و توجه به مردم به این امور بیشتر شده است؛ کاندیداها با رویکرد مردم‌داری و مردم‌یاری برنامه‌های خود را ارائه می‌دهند.

ضرورت حضور بیشتر مردم در دل میدانبه گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه رسالت ، این روزها که حال و هوای کشور به‌واسطه انتخابات‌های ریاست‌جمهوری، شوراهای شهر و روستا و در برخی مناطق، مجلس خبرگان رهبری و میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، رنگ و بوی سیاست و سیاست‌ورزی دارد و توجه به مردم به این امور بیشتر شده است؛ کاندیداها با رویکرد مردم‌داری و  مردم‌یاری برنامه‌های خود را ارائه می‌دهند.
ارکان حکمرانی شامل سیاست‌گذاری، تنظیم‌گری، تصویرگری و اقدام یا عملیات می‌باشد که در خیلی از کشورهای پیشرفته، مردم تا لایه سیاست‌گذاری درگیر شده‌اند؛ اما در کشور عزیزمان ایران با اینکه انقلاب شکوهمند اسلامی توسط مردم و برای مردم اتفاق افتاد، مردم در برخی لایه‌های ذکر شده بالا آنچنان که شایسته و بایسته است حضور ندارند. 
درست است که بیشترین سطح دموکراسی و تصمیم‌گیری در لایه سیاست گذاری
 نظیر انتخابات‌های ریاست جمهوری، خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا در ایران رخ می‌دهد اما کمتر از مردم در لایه تنظیم‌گری، تسهیل‌گری و اقدام بازی گرفته شده است و امروز شاهد آن هستیم که در میدان عمل در موضوع آسیب‌های اجتماعی و فقر، مردم در خیلی از تصمیمات و سیاست‌گذاری‌ها حضور کمرنگی دارند و اگر نبود تدابیر مقام معظم رهبری در ابلاغ بیانیه گام دوم، حمایت از حلقه‌های میانی و اعلام آتش به اختیار به فعالان اجتماعی و مردمی، امروز در بن‌بستی جدی در حوزه مشارکت‌های مردمی قرار گرفته بودیم.
 این روزها می‌بایست به ریل‌گذاری در اداره دولت‌ها توسط مردم و سازمان‌های مردم نهاد و ابزار اجرایی شدن آن فکر کنیم؛ واقعا چگونه می‌شود بدون مردم به حل معضل ۱۹ میلیون حاشیه‌نشین، چهار میلیون زن سرپرست خانوار، ۳ تا ۷ میلیون کودک کار و ۴ تا ۵ میلیون معتاد فکر کرد؛ باید مردم را برای نجات مردم بسیج کرد.

مهدی مسکنی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: