کد خبر: ۸۸۹۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۷
تعداد بازدید: ۱۷۶
نظرسنجی جدید مورنینگ کانسالت و پولیتیکو نشان می‌دهد، تقریبا یک سوم رای‌دهندگان جمهوریخواه باور دارند که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا "دوباره رئیس جمهور خواهد شد."

یک‌سوم از جمهوری‌خواهان معتقدند ترامپ بازمی‌گرددبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: یک نظرسنجی رهگیری ملی که از چهارم تا هفتم ژوئن انجام شد، نشان میدهد که ۲۹ درصد از افرادی که خودشان را جمهوریخواه معرفی کردند، "بسیار" یا "تا حدی" احتمال می دهند که ترامپ امسال دوباره به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا منصوب شود.

کامرون ایزلی، سردبیر ارشد مورنینگ کانسالت با بیان اینکه این ارقام از دید او بهت آور است، گفت: این دقیقا چیزی است که به نظر میرسد در میان رای دهندگان جمهوریخواه عمیقا جریان دارد. واقعا میزان آن بالا به نظر میرسد.

به تازگی مگی هابرمن، خبرنگار نیویورک تایمز در پیامی توییتری نوشت که ترامپ در جمع کوچکی که با آنها در ارتباط بوده گفته است که انتظار دارد تا ماه اوت دوباره منصوب شود.

روزنامه واشنگتن پست هم با تایید گزارش هابرمن نوشت که ترامپ روی بازرسی‌های انتخاباتی تمرکز کرده و به متحدانش گفته است که این ها میتواند به بازگشت دوباره او به کاخ سفید در اواخر امسال منجر شود. واشنگتن پست همچنین گزارش داد: برخی مشاوران میگویند که به نظر میرسد این اظهارات نوعی افکار بدون تامل باشد.

نتایج این نظرسنجی جدید نشان داد که جدای از بحث جدی بودن این اظهارات، این گفته ها باعث چنین باوری در میان گروه های مختلف شده است.

در میان جمهوریخواهان، ۱۷ درصد گفتند که انتصاب دوباره ترامپ را بسیار محتمل و ۱۲ درصد تا حدی محتمل دانسته‌اند. در میان تمام رای دهندگان، ۱۰ درصد گفتند که بازگشت ترامپ به کاخ سفید را بسیار محتمل و ۹ درصد آن را تا حدی محتمل دانسته‌اند.

فراتر از جمهوریخواهان، ۲۲ درصد از کسانی که گفتند در دولت کار کرده‌اند، تاکید داشتند که احتمال انتصاب دوباره ترامپ بسیار بالاست. ۱۱ درصد از دیگر کارکنان دولت هم احتمال چنین سناریویی را تا حدی ممکن دانستند. رای‌دهندگان مسن‌تر این گزینه را کمتر محتمل میدانند. ۱۱ درصد از متولدین سال‌های ۱۹۴۶ تا ۱۹۶۴ چنین سناریویی را خیلی یا تا حدی محتمل دانستند و در مقابل ۳۲ درصد از نسل هزاره و ۲۷ درصد از نسل اواسط دههٔ ۱۹۹۰ تا اوایل ۲۰۱۰ چنین نظری داشتند.

نظرسنجی چهارم تا هفتم ژوئن از بین ۱۹۹۰ رای دهنده ثبت نامی با حاشیه خطای مثبت و منفی دو درصد انجام شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: