کد خبر: ۸۸۸۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹
تعداد بازدید: ۳۴۵
محمدرضا حاجی غلامی درباره نبود اکبر عبدی در قسمت‌های بعدی سریال «روزهای آبی» که در حال پخش از شبکه پنج سیما است،‌ توضیح داد.
به گزارش خبرداغ به نقل از صبا: محمدرضا حاجی غلامی درباره نبود اکبر عبدی در قسمت‌های بعدی سریال «روزهای آبی» که در حال پخش از شبکه پنج سیما است،‌ توضیح داد.
 
بیماری اکبرعبدی باعث حذفش از «روزهای آبی» شد!
 
محمدرضا حاجی غلامی کارگردان سریال تلویزیونی «روزهای آبی» در گفتگو با ما درباره بازخوردها و میزان استقبال از سریال که از شبکه پنج سیما پخش می شود، گفت: خوشبختانه سریال «روزهای آبی» از آنچه انتظار داشتیم بهتر بوده و با استقبال خوبی روبرو شده است. این را از تعداد بازدیدهایی که در فضای مجازی در حال انجام است بعلاوه بازخورد محیطی که با مردم داریم کاملا متوجه می‌شویم، البته این بدین معنا نیست که مثلا در جذب مخاطب فوق العاده بوده ولی متناسب با نوع کار، شبکه‌ای که در حال پخش است و در مقایسه با برآوردش با سریال‌های پرهزینه‌تر، سریالی است که توانسته مخاطب خودش را پیدا کند و این یک ظرفیت مهم است به خصوص اینکه هر چه کار پیش می‌رود، ارتباط مخاطب با بعضی از کاراکترها بهتر شده است و در بازخوردها بازی بازیگران مورد توجه قرار گرفته است.
 
وی درباره میزان مخاطبان شبکه پنج سیما گفت: میزان مخاطب شبکه‌های تلویزیون متفاوت است و این موضوع در آمار اخیر خود تلویزیون هم مشخص است. ما از ابتدا برای شبکه پنج این سریال را تولید کردیم و این شبکه فعلا میزان مشخصی مخاطب دارد و فکر می‌کنم سریال توانسته همین مخاطب را حفظ کند و البته رو به رشد است ولی در کل قطعا سریالی که مثلا از شبکه سه یا یک پخش می‌شود به صورت بالقوه چندین برابر مخاطب دارد. به هر حال منتظریم تا درصد رضایت مخاطبان اعلام شود و قطعا میزان رضایت مخاطبان برای ما مهم‌تر است.
 
کارگردان «روزهای آبی» ادامه داد: سال‌ها بود که باکس سریال شبکه پنج مغفول واقع شده بود و تازه ۲ سال است که با زحمات دوستان کار تولید شروع شده و هر روز به مخاطبانش اضافه می‌شود، البته این یک پروسه زمان‌بر است و جذب مخاطب در این روزها با وجود رقبای زیاد در فضای مجازی و ماهواره و شبکه نمایش خانگی و حتی خود شبکه‌های تلویزیون کار سختی است.
 
بیماری اکبرعبدی باعث حذفش از «روزهای آبی» شد!
 
وی درباره میزان تاثیر حضور بازیگران در دیده شدن سریال گفت: یکی از آیتم‌های مهم یک سریال موفق، حضور بازیگران توانمند و محبوب است که خدا را شکر از این بُعد ما ترکیب خوبی داشتیم و همین مورد هم در جذب مخاطب نقش خودش را ایفا کرده است.
 
حاجی غلامی افزود: البته در کنار بازیگران پیشکسوت خوبی که داشتیم چند بازیگر جدید هم معرفی شده‌اند که بازخوردهای خوبی از مخاطبان دریافت کردیم.
 
به گفته وی، ترکیب ویدا جوان و سامان صفاری خوب شده و قابلیت فوق‌العاده‌ای برای ادامه دارد.
 
حاجی غلامی که از کارگردانی فیلم‌های هنری و تجربی به سریال‌سازی روی آورده است درباره دلیل فعالیت در تلویزیون و تفاوت‌های بین مدیوم تلویزیون و سینما، خصوصا سینمای هنری گفت: من تجربه کردن را دوست دارم و در کارهایم نمونه کارهای مختلف و متفاوت از مستند تا داستانی و… وجود دارد و حتی در داستانی هم شکل‌های مختلفی را تجربه کردم.
 
کارگردان «روزهای آبی» با اشاره به اینکه به سریال سازی علاقه خاصی دارد البته نه این شکل سریال‌هایی که در حال تولید هستیم، بیان کرد:  احساسم این است که امکان ساخت سریال‌های جذاب‌تر و حتی هنری‌تر هم وجود دارد که البته ریسک دارد و با سرعت و آن هم در تلویزیون قابل دسترسی نیست.
 
بیماری اکبرعبدی باعث حذفش از «روزهای آبی» شد!
 
وی ادامه داد: فعلا علاقه دارم روش‌های مختلفی را به صورت کنترل شده تجربه و در اجرا و بازخورد بررسی کنم، لذا امکان دارد باز هم به سمت کار هنری و تجربی برگردم و اتفاقا فیلمنامه هم دارم. شاید هم مثلا سریال را ادامه دهم، ولی یک هدف گذاری وجود دارد که در نقطه‌ای که احساس کردم الان زمان این است که روایت نزدیک‌تری از نوع فیلمی که مدنظر دارم بسازم، امیدوار باشم که به اندازه کافی تجربه عملیاتی دارم، البته قطعا کارهای اینچنینی و این نوع روش و نگاه، آفت و زیان‌های خودش را هم دارد ولی فکر می‌کنم تجربه کردن الان برایم مهم‌تر است.
 
کارگردان سریال «پدر پسری» گفت: اعتقاد دارم وظیفه من این است که برای مخاطبان تلویزیون کار کنم، این را برای خودم تکلیف کرده‌ام. برعکس خیلی از دوستان اولویتم سینما نیست و برای خودم دلایل شخصی دارم، لذا تا جایی که موثر باشم و تلویزیون هم بخواهد احتمال همکاری وجود دارد و احساسم این است که امکان تولید کارهای فوق العاده بهتری هم هست که این نیاز به صبر بیشتر دارد.
 
وی در ادامه درباره حضور اکبر عبدی در سریال «روزهای آبی» و کمرنگ شدن نقش او در میانه‌های سریال گفت: اول اینکه برای من افتخار بود که حضور آقای عبدی را در کارمان داشته باشیم و بسیار هم از ایشان آموختم ولی به هر شکل بیماری آقای عبدی در چند مرحله موجب شد که شرایط کار کردن سخت باشد، ولی با همکاری خود ایشان و گروه تهیه و تولید و کارگردانی سعی کردیم بیشترین بهره برداری از حضورشان اتفاق بیفتد و ایشان هم تا جایی که امکان داشت برای کار انرژی گذاشتند، ولی در آخرین دوره، با توجه به وخامت بیماری و بستری شدن ایشان در بیمارستان، امکان حضورشان اصلا فراهم نبود.
 
حاجی غلامی ادامه داد: بنا بر نظر تهیه کننده و خود من و بعد از مشورت با پزشک ایشان، به این نتیجه رسیدیم که اولویت اول سلامت آقای عبدی است، لذا تصمیم نهایی تغییر قصه‌های پایانی و حذف و جایگزینی سکانس‌هایی از قسمت های باقیمانده شد که مشخصا در نتیجه گیری و کیفیت قسمت های نهایی با توجه به اهمیت نقش آقای عبدی اثرگذار خواهد بود و مخاطب هم این موضوع را درک خواهد کرد؛ این اتفاق و نبودن آقای عبدی در نقش ماشالله خان از قسمت ۱۷ به بعد بیشتر نمود خواهد کرد، ولی فکر می‌کنم سلامتی آقای عبدی برای همه مهم‌تر باشد و ان‌شاءالله بهبودی برایشان فراهم شود و مردم دوباره با نقش آفرینی ایشان در کارهای دیگر لذت ببرند.
 
کارگردان سریال «روزهای آبی» در پایان تاکید کرد: مهم‌ترین موضوع برایم نبودن آقای عبدی در قسمت‌های نهایی است که مخاطب آگاهانه و با ذهنیت اینکه بیماری آقای عبدی و سلامتی ایشان مهم بوده است، قسمت‌ها را دنبال کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: